Jan Scholten: p-104

p-104

Interne geheime sekte hogerhand.

Social media deel 104.

Interne geheime sekte hogerhand.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 13 februari 2020.

1

Het ontstaan en de gevolgen van de geheime sekte hogerhand.

Organogram: zonder politiek en met politiek.

Op grond van de wet- en regelgeving in Nederland is het landsbestuur inclusief de ministeries als volgt schematisch weer te geven.

A
Organogram van het landsbestuur bestaande uit trias politica-partijen: ‘gescheiden machten’ op papier.

Gescheiden machten in theorie.

Tweede Kamer

RegeringRechtspraak

Ministeries     Rechters

Gekozen en benoemde functionarissen.

Benoemd:

die van de regering bij de formatie en doorlopend die van de rechtspraak.

Gekozen:

de Tweede Kamer(leden). Eens per vier jaar en op voordracht van de politieke partijen zelf.

Een instituut, zoals een ministerie en de Raad van State is een juridisch omhulsel. De (top)medewerkers ervan zijn benoemd door de politiek/politici.

Dit geldt ook voor de Raad van State, Algemene Rekenkamer, Hoge Raad, Nationale ombudsman, Onderzoeksraad voor de Veiligheid et cetera.

B
Organogram van het landsbestuur inclusief de politiek/politici (cursief zijn trias politica-partijen).

Gescheiden machten in de praktijk.

Coalitie en oppositiepartijen

Tweede Kamer

RegeringRechtspraak

Ministeries     Rechters

De structuur van het landsbestuur is op papier zo opgebouwd dat er van ‘gescheiden machten’ sprake is. Maar de personele bezetting van de structuur van ons landsbestuur bestaat enkel uit politici geselecteerd door de politieke partijen zelf. En zo heffen hun politici/zetbazen namens de politieke partijen de wettelijk ‘gescheiden machten’ op c.q. blokkeren die. Het Openbaar Ministerie, verantwoordelijk voor de handhaving van alle wetten, handhaaft trias politica bewust en bedoeld niet.

Sinds een tamelijk recente wetswijziging ‘moeten’ de Tweede Kamerleden zich aan hun handtekening houden die zij hebben gezet onder het partijprogramma en coalitieprogramma!

2

De gevolgen van wetteloosheid binnen hogerhand.

De Staat presenteert zich uitdrukkelijk als onpartijdig en onafhankelijk maar is dat ook zo?

Nee, want binnen hogerhand zijn onderstaande wettelijke voorschriften in de praktijk niet van toepassing.

1
Geen trias politica of gescheiden machten, in andere woorden geen ‘functiescheiding’.
2
Geen adequate wettelijke toezichthouders die op specifieke delen van de maatschappij toezien.
3
Geen adequate handhaving van wetgeving door het Openbaar Ministerie uit naam van de Tweede Kamer(leden).
4
Geen complete tegenspraak om een betrouwbare en verantwoorde beoordeling te kunnen maken over ‘wat er echt allemaal is gebeurd’.
5
Geen maatschappelijk aanvaarde en individueel vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit door functionarissen altijd en overal toepassen.
3

Het effect van deze interne ‘geheime sekte hogerhand’ binnen hogerhand.

Hogerhand is een ‘van overheidswege’ functionerend groot, hiërarchisch en monopolistisch georganiseerd en besloten conglomeraat van aan justitie gerelateerde instellingen, inclusief de ‘buitenbeentjes’ rechtspraak en de advocatuur. Een verzoekschrift, aangifte of klacht et cetera ingediend bij hogerhand wordt als volgt behandeld.

1

Wetgeving: hogerhand moet gewoon altijd en overal voldoen aan alle wet- en regelgeving. In het bijzonder ook het Burgerlijk Wetboek, het procesrecht, de Advocatenwet en de Nederlandse Orde van Advocaten-(gedrags)regels. Net als elke andere instelling of ingezetene in Nederland.

2

Sekte hogerhand: is een intern geheim onderdeel van hogerhand. Als een verzoek is onderzocht en afkomstig is van een vriend, sympathisant, deelnemer of belanghebbende bij hogerhand, en als het verzoek politiek correct is, dan volgt een onverdacht antwoord.

Maar blijkt dat het verzoek afkomstig is van een niet vriend, geen sympathisant, geen deelnemer en geen belanghebbende bij hogerhand, maar afkomstig is van een criticus met kritiek die niet politiek correct is en een onwelgevallige werkelijkheid weergeeft, dan volgt een antwoord inclusief een geheime ‘ideologische lading’. Meestal is die ideologische lading religieus, levensbeschouwelijk of politiek gecensureerd en beïnvloed.

3

Loyaliteit: de behandeling van een niet politiek correct verzoek heeft als rode draad het ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten van de ongewenste feiten en omstandigheden die leiden tot de vereiste complete inhoudelijke publieke tegenspraak. En bevat ‘taalspelletjes et cetera’ om het verzoek later gemakkelijk weg te kunnen schrijven en gemakkelijk weg te kunnen redeneren.

De medewerker(s) die zo hogerhand bewust en bedoeld heimelijk ‘oneigenlijk dienen’ zijn loyaal aan hogerhand en niet aan alle geldende wet- en regelgeving die zij professioneel behoren te kennen en te respecteren. Ook negeren zij zo de maatschappelijk aanvaarde individueel per functie vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit.

4

Wetteloos: deze interne geheime sekte hogerhand, dus hogerhand, kan en mag zo onwettig en onrechtmatig functioneren omdat geen trias politica/functiescheiding, geen adequaat toezicht, geen adequate handhaving door het Openbaar Ministerie van alle wet- en regelgeving en geen vereiste complete inhoudelijke publieke tegenspraak adequaat van toepassing zijn. En het ontbreekt bij die medewerkers aan de individueel vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit behorende bij hun functie.

Hierdoor kan de geheime sekte hogerhand, die alle ‘justitie‘ en (tucht)rechtspraak in eigen hand heeft en houdt, zichzelf en haar gedienstige medewerkers heimelijk, straffeloos, altijd en overal (laten) vrijpleiten en vrijspreken van door hen individueel begane corrupte, misdadige en criminele handelingen, gedragingen, werkwijzen en gepleegde strafbare feiten.

5

Doofpot: zonder adequate toepassing van alle wet- en regelgeving binnen de geheime sekte hogerhand kan zij de politiek onwelgevallige werkelijkheid heimelijk, straffeloos, altijd en overal onschadelijk (laten) maken en zo in de heimelijke nationale criminele doofpot laten belanden.

Daarmee zijn de corrupte, misdadige en criminele handelingen, gedragingen, werkwijzen en gepleegde strafbare feiten van collegiale collegae gelegaliseerd (!) en blijft de corrupte, misdadige en criminele functionaris ’buiten schot’. Inclusief de heimelijke verdiensten daaruit voortvloeiende.

6

Hoge Kamer van Toezicht: deze bestaande interne geheime sekte hogerhand toont de noodzaak aan bij hogerhand van adequate handhaving van de trias politica/functiescheiding, adequaat toezicht, adequate handhaving door het Openbaar Ministerie, de vereiste complete tegenspraak toepassen en handhaving van de maatschappelijk aanvaarde zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit bij alle wetenschappelijke en beëdigde functionarissen van hogerhand.

4

Enkele praktijkvoorbeelden.

1
Per saldo ontstaan hierdoor dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken.
2
Per saldo ontstaan hierdoor dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten tussen corrupte, misdadige en criminele advocaten(kantoren).
3
Zo ontstond de beruchte ‘dividendcoup’ van Minister-president M. Rutte.
4
Zo ontstaat de corrupte, misdadige, criminele en politieke censuur en beïnvloeding op het Ministerie van Justitie en Veiligheid onder de veelzeggende namen ‘bonnetjesaffaire’, bij het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC-affaire) en de politiek correcte rapportages van haar Inspectieafdeling van Het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
5
En niet te vergeten de Kinderopvangtoeslagaffaire (fraude) binnen het Ministerie van Financiën.
6
De totstandkoming van alle ‘maatschappelijke akkoorden’ waar geen burger aan te pas kwam!
7
En bij de (tucht)rechtspraak voor de advocatuur is het ‘toppunt’ van List & Bedrog zichtbaar. De Tweede Kamerleden hebben in hun wijsheid besloten dat de wettelijk toezichthouder op de advocatuur in handen moet komen van de beroepsgroep advocatuur zelf. Dus de slager keurt dan al zijn eigen vlees zelf. Dit resulteert onder andere in het volgende.
5

Eerder voor de tuchtrechter Raad van Discipline/Hof van Discipline aangebrachte klachtdossiers.

Alle onderstaande dossiers werden afgedaan met het ongegrond verklaren van de verwijten en corrupte, misdadige en criminele gedragingen door wetenschappelijk, beëdigde en geüniformeerde advocaten en curatoren.

Dossier-kenmerk:

17-472

Advocaat/Curator:

mr. I. Soetens.

Deken:

mr. J.F.C. Schnitzler.

Voorzitter - RvD:

mr. A.G.M. Zander.

Raad van Discipline:

mr. J.D. Streefkerk.

Plaats - RvD:

's-Hertogenbosch.

Dossier-kenmerk:

17-364

Advocaat/Curator:

mr. B.G. van Twist.

Deken:

mr. O.E. Meijer.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. M.P.J.G. Göbbels.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

17-460

Advocaat/Curator:

mr. drs. R.L.G. Kraaijvanger.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

17-461

Advocaat/Curator:

mr. T.F. Quaars.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

18-716

Advocaat/Curator:

mr. A.W. Niesert.

Deken:

mr. P. Hanenberg.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. S.M. Krans.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

K1702019

Advocaat/Curator:

mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Deken:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Dossier-kenmerk:

190225

Advocaat/Curator:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Deken:

mr. T. Zuidema - (HvD).

Dossier-kenmerk:

17-472

Advocaat/Curator:

mr. I. Soetens.

Deken:

mr. J.F.C. Schnitzler.

Voorzitter - RvD:

mr. A.G.M. Zander.

Raad van Discipline:

mr. J.D. Streefkerk.

Plaats - RvD:

's-Hertogenbosch.

Dossier-kenmerk:

17-364

Advocaat/Curator:

mr. B.G. van Twist.

Deken:

mr. O.E. Meijer.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. M.P.J.G. Göbbels.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

17-460

Advocaat/Curator:

mr. drs. R.L.G. Kraaijvanger.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

17-461

Advocaat/Curator:

mr. T.F. Quaars.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

18-716

Advocaat/Curator:

mr. A.W. Niesert.

Deken:

mr. P. Hanenberg.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. S.M. Krans.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

K1702019

Advocaat/Curator:

mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Deken:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Dossier-kenmerk:

190225

Advocaat/Curator:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Deken:

mr. T. Zuidema - (HvD).

Gebruikte afkortingen in bovenstaande dossiers:

mr. = Meester in de rechten. drs. = Doctorandus. RvD = Raad van Discipline. HvD = Hof van Discipline. NOvA = Nederlandse Orde van Advocaten.

Uit de klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos (zie K1702019 hierboven) bij de Raad van Discipline van 12 februari 2020 zijn de volgende citaten afkomstig.

6

Hierbij zijn zes duidelijke praktijkvoorbeelden van ‘de geheime sekte hogerhand’ zichtbaar.

A
De bewuste en bedoelde ‘beroepsfout’ in het petitum van advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
B
Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos de Loos verlaat onmiddellijk na de opening van de hoorzitting de zaal en landsadvocaat Dijkstra wordt onmiddellijk agressief over de bewust en bedoeld slechte kwaliteit van de stukken ingebracht door de zojuist vertrokken advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
C
Rechter-commissaris mevrouw mr. J.J. Dijk staat toe dat er beeld- en geluidopnames worden gemaakt van de hoorzitting maar als achteraf blijkt dat de transcriptie van de geluidsopnames absoluut niet overeenkomen met het gemanipuleerde en vervalste verslag van de hoorzitting weigert zij die bewust en bedoelde ‘heimelijke samenspanning’ te corrigeren in de vorm van een herziene oorspronkelijke weergave in het verslag van al het besprokene.
D
Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos zoekt heimelijke samenspanning met Deken mr. A.B. van Rijn.
E
Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos stapt op bij klager met zijn nutteloze en betekenisloze kretologie.
F
Het Hof van Discipline volgt Deken mr. A.B. van Rijn zonder de vereiste complete tegenspraak.

Professionele dyslectici werkzaam bij de interne geheime sekte hogerhand als het gaat om het adequaat lezen van de stukken van (klager) de heer W.P.M. Visser cum suis!

Hiervoor kun je het systeem niet de schuld geven.

7

Het verantwoordelijk, aansprakelijk en schuldig zijn van wetenschappelijke,
beëdigde en geüniformeerde functionarissen is een onvervreemdbare en natuurlijke juridische status.

Die juridische, immateriële en morele feiten kun je gevoelsmatig ‘juridisch’ laten verdwijnen met een papieren ‘vrijwaring’ van de geheime sekte hogerhand maar dat is een illusie en schone schijn. Dat is bewust en bedoeld ‘zwarte schapen wit’ noemen door hogerhand uit vermeend publiekrechtelijk eigenbelang en tegelijkertijd misbruik van macht tegenover de gewone rechtzoekende burger. Onder die vrijwaring gaan enorme belangen schuil, inclusief ernstige strafbare feiten tegen - en papieren ‘doodvonnissen’ voor - onschuldige slachtoffers.

Bij verloedering van mensen is er geen respect, eer en waardigheid voor elkaar en geen plichtsbesef.

Wij stellen heden vast dat als een leider niet corrupt is, mensen om hem heen dat ook niet durven te zijn!
Als hij dat wel is, zijn zij dat helaas maar al te vaak ook!

Minister-president Rutte, u bent, gelet op het bovenstaande, heimelijk te smerig om nog langer te worden gezien als een respectvol en adequaat Eerste Minister en regeringsleider voor de gewone Nederlandse burgers!

Bijlagen deel 104:

Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 25 januari 2020.
Kenmerk: W.P.M. Visser 1 - Aanwijzen advocaat / toegestane passages - procedure 200.238.097/01.
Ontvangen e-mail van Deken mr. A.B. van Rijn - Orde van Advocaten te Den Haag van 7 februari 2020.
Kenmerk: W.P.M. Visser / mr. P.J.Ph. Dietz de Loos inzake: K170 2019 ar/ab.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 12 februari 2020.
Kenmerk: Klacht naar de Raad van Discipline inzake: klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
J.G. Scholten / W.P.M. Visser publicatie klacht advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos van 15 februari 2020.
Kenmerk: Toelichting op de publicatie van de klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Extra bijlagen voor bovenstaande brieven:

J.G. Scholten Waagmeesters Bedrijfsadvies - W.P.M. Visser wraking ‘Fatwa NOvA’ van 18 augustus 2019.
Kenmerk: De heimelijke ‘fatwa’ van de de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA).
Verzonden brief aan de Raad van Discipline te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 19 augustus 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 2 - Klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 1 oktober 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 3 - Herinnering klacht 19 augustus 2019 tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 11 oktober 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 4 - Klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 11 oktober 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 5 - Opnieuw de klacht van 11 oktober 2019 /1 tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos - K170 2019.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 16 oktober 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 6 - Opnieuw de klacht van 11 oktober 2019 /2 tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos - K170 2019.
Verzonden brief aan de Orde van Advocaten te Den Haag - T.a.v. Deken mr. A.B. van Rijn van 28 oktober 2019.
Kenmerk: W.P.M. Visser 7 - Reactie e-mail van mr. A.B. van Rijn / K170 2019 - W.P.M. Visser / mr. P.J.Ph. Dietz de Loos - Zaak 996482.
Pageviews