Jan Scholten: p-105

p-105

Nederland is een lobbycratie.

Social media deel 105.

Nederland is een lobbycratie.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 18 februari 2020.

1

Algemeen over hogerhand.

De politiek, politici, bestuurders, het gegoede bedrijfsleven, juristen en advocaten houden ons steeds meer aan hun ‘geformatteerde papieren waarheden’ voor over ‘wat er echt allemaal is gebeurd of gaat gebeuren’. Inmiddels is wettig en overtuigend bewezen dat het groeiende wantrouwen van de bevolking tegenover hen en de kabinetten Rutte I t/m III volkomen terecht is.

Politici vinden dat de rechter op de stoel van de wetgevende en controlerende Tweede Kamer zit. Rechters vinden dat de Tweede Kamer c.q. het Ministerie van Justitie Veiligheid hen steeds meer beknotten door de werkdruk jaarlijks te verhogen via hervormingen, bezuinigingen en budgettering. Die voorkomen en blokkeren adequaat onderzoek naar de kwaliteit van de ingebrachte ‘papieren feiten en omstandigheden’ in de door hen te beoordelen dossiers. Het procesrecht, de Advocaten-wet en de Nederlandse Orde van Advocaten-(gedrags)regels bijvoorbeeld kunnen en mogen hierdoor niet/nooit adequaat worden toegepast door de rechters.

In de Nederlandse lobbycratie zetten politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven de politieke partijen, de Tweede Kamer en de regering onder druk en zijn de belangen van de bevolking tot bijzaak verworden.In de sport heet dit soort lobbycratie ‘matchfixing’ en heten deelnemers ‘matchfixers’. Hun individuele eigenbelang prevaleert dan altijd boven de wet- en regelgeving!

Een direct gekozen ‘representatieve volksvertegenwoordiger’ is een direct gekozen politieke zetbaas van zijn politieke partij en - op haar beurt - diens heimelijke eigen lobbycratie.

2

Nederland is een lobbycratie geworden onder de kabinetten Rutte I t/m III.

Boven de politieke partijen staat de lobbycratie.
Dat betekent dat er drie schematische voorstellingen zijn van onze trias politica-partijen.

1
Het landsbestuur is als volgt op papier schematisch weer te geven. (cursief de trias politica-partijen).
Tweede Kamer

RegeringRechtspraak

Ministeries     Rechters
2
Organogram van het landsbestuur inclusief de politiek/politici (cursief zijn trias politica-partijen).
Lobbycratie

Coalitie en oppositiepartijen

Tweede Kamer

RegeringRechtspraak

Ministeries     Rechters

De Tweede kamer heeft het niet voor het zeggen. Dat hebben de politieke partijen wel. Maar die worden op hun beurt ‘aangestuurd’ door het grote(re) gegoede bedrijfsleven.

3

De gevolgen van wetteloosheid binnen hogerhand/’van rechtswege’.

De Staat presenteert zich uitdrukkelijk als onpartijdig en onafhankelijk maar is zij dat ook?
Nee, want binnen hogerhand zijn onderstaande wettelijke voorschriften in de praktijk niet van toepassing.

1
Geen trias politica of gescheiden machten, in andere woorden geen ‘functiescheiding’.
2
Geen adequate wettelijke toezichthouders die op specifieke delen van hogerhand toezien.
3
Geen adequate handhaving van wet- en regelgeving door het Openbaar Ministerie uit naam van de Tweede Kamer(leden).
4
Geen complete inhoudelijke publieke tegenspraak om een betrouwbare en verantwoorde beoordeling te kunnen maken in de Tweede Kamer over ‘wat er echt allemaal is gebeurd of gaat gebeuren’.
5
Geen maatschappelijk aanvaarde en individueel vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit die alle functionarissen van hogerhand altijd en overal moeten toepassen.
4

Enkele praktijkvoorbeelden ontstaan door wetteloosheid bij hogerhand.

A
Per saldo ontstaan hierdoor dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken.
B
Per saldo ontstaan hierdoor dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten tussen corrupte, misdadige en criminele advocaten(kantoren).
C
Zo ontstond de beruchte ‘dividendcoup’ van Minister-president M. Rutte.
D
Zo ontstaat de corrupte, misdadige, criminele en politieke censuur en beïnvloeding op het Ministerie van Justitie en Veiligheid onder de veelzeggende naam ‘bonnetjesaffaire’, bij het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC-affaire) en de politiek correcte rapportages van haar Inspectieafdeling van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
E
En niet te vergeten de Kinderopvangtoeslagaffaire (fraude) binnen het Ministerie van Financiën.
F
De totstandkoming van alle ‘maatschappelijke akkoorden’ waar geen burger aan te pas kwam.
G
En bij de (tucht)rechtspraak voor de advocatuur is het ‘toppunt’ van List & Bedrog zichtbaar. De Tweede Kamerleden hebben in hun wijsheid destijds besloten dat het wettelijk toezicht op de advocatuur in handen moet komen van de beroepsgroep advocatuur zelf. Dus de slager keurt dan zijn eigen vlees zelf. Dit resulteert onder andere in het volgende.
5

Eerder voor de tuchtrechters Raad van Discipline/Hof van Discipline aangebrachte klachtdossiers.

Alle onderstaande dossiers werden afgedaan met het ongegrond verklaren van de verwijten en corrupte, misdadige en criminele gedragingen door wetenschappelijk, beëdigde en geüniformeerde advocaten en curatoren.

Dossier-kenmerk:

17-472

Advocaat/Curator:

mr. I. Soetens.

Deken:

mr. J.F.C. Schnitzler.

Voorzitter - RvD:

mr. A.G.M. Zander.

Raad van Discipline:

mr. J.D. Streefkerk.

Plaats - RvD:

's-Hertogenbosch.

Dossier-kenmerk:

17-364

Advocaat/Curator:

mr. B.G. van Twist.

Deken:

mr. O.E. Meijer.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. M.P.J.G. Göbbels.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

17-460

Advocaat/Curator:

mr. drs. R.L.G. Kraaijvanger.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

17-461

Advocaat/Curator:

mr. T.F. Quaars.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

18-716

Advocaat/Curator:

mr. A.W. Niesert.

Deken:

mr. P. Hanenberg.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. S.M. Krans.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

K1702019

Advocaat/Curator:

mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Deken:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Dossier-kenmerk:

190225

Advocaat/Curator:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Deken:

mr. T. Zuidema - (HvD).

Dossier-kenmerk:

17-472

Advocaat/Curator:

mr. I. Soetens.

Deken:

mr. J.F.C. Schnitzler.

Voorzitter - RvD:

mr. A.G.M. Zander.

Raad van Discipline:

mr. J.D. Streefkerk.

Plaats - RvD:

's-Hertogenbosch.

Dossier-kenmerk:

17-364

Advocaat/Curator:

mr. B.G. van Twist.

Deken:

mr. O.E. Meijer.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. M.P.J.G. Göbbels.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

17-460

Advocaat/Curator:

mr. drs. R.L.G. Kraaijvanger.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

17-461

Advocaat/Curator:

mr. T.F. Quaars.

Deken:

mr. T.J. Roest Crollius.

Voorzitter - RvD:

mr. M.F.J.N. van Osch.

Raad van Discipline:

mr. R.A. Steenbergen.

Plaats - RvD:

Arnhem.

Dossier-kenmerk:

18-716

Advocaat/Curator:

mr. A.W. Niesert.

Deken:

mr. P. Hanenberg.

Voorzitter - RvD:

mr. G.A.F.M. Wouters.

Raad van Discipline:

mr. S.M. Krans.

Plaats - RvD:

Den Haag.

Dossier-kenmerk:

K1702019

Advocaat/Curator:

mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Deken:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Dossier-kenmerk:

190225

Advocaat/Curator:

mr. A.B. van Rijn - (NOvA).

Deken:

mr. T. Zuidema - (HvD).

Gebruikte afkortingen in bovenstaande dossiers:

mr. = Meester in de rechten. drs. = Doctorandus. RvD = Raad van Discipline. HvD = Hof van Discipline. NOvA = Nederlandse Orde van Advocaten.

6

Enkele aansprekende details uit een klachtcasus.

Uit de klacht tegen advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos bij de Raad van Discipline van 12 februari 2020 zijn de volgende citaten afkomstig.

A
De bewuste en bedoelde ‘beroepsfout’ in het petitum van advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.
B

Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos verlaat onmiddellijk na de opening van de hoorzitting de zaal en landsadvocaat Dijkstra wordt onmiddellijk agressief over de bewust en bedoeld slechte kwaliteit van de stukken ingebracht door de zojuist vertrokken Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos.

Rechter-commissaris mevrouw mr. J.J. Dijk en Raadsheer voorzitter mevrouw mr. M.A.F. Tan-de Sonnaville staan toe dat er beeld- en geluidopnames worden gemaakt van de hoorzitting maar als achteraf blijkt dat de transcriptie van de geluidsopnames absoluut niet overeenkomen met het gemanipuleerde en vervalste verslag van de hoorzitting weigert zij die bewust en bedoelde ‘heimelijke samenspanning’ te corrigeren in de vorm van een herziene oorspronkelijke weergave in het verslag van al het besprokene.

C
Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos zoekt heimelijke samenspanning met Deken mr. A.B. van Rijn.
D
Advocaat mr. P.J.Ph. Dietz de Loos stapt op bij klager de heer W.P.M. Visser met zijn nutteloze en betekenisloze kretologie.
E
Het Hof van Discipline volgt Deken mr. A.B. van Rijn zonder de vereiste complete tegenspraak toe te passen.

Professionele dyslectici werkzaam bij de interne geheime sekte hogerhand als het gaat om het adequaat lezen van de stukken van (klager) de heer W.P.M. Visser cum suis! Hier kun je het systeem niet de schuld van geven, wel de deelnemende ‘zwijgers en wegkijkers’ die dat doen uit welbegrepen eigenbelang en heimelijk en straffeloos werken namens het corrupte, misdadige en criminele rechtspraaksysteem omdat adequaat toezicht ontbreekt.

7

Wat is terreur?

Dan is er geen sprake van vrijheid om de waarheid, dat wil zeggen ‘wat er echt allemaal is gebeurd’ te onderzoeken in de situatie dat alles zo is omgebogen dat er maar een bepaalde voorstelling resteert.

Volgens filosoof Jean-François Lyotard is terreur: ‘de efficiëntie die ontstaat na het elimineren, of dreigen daarmee, van een gesprekspartner uit het ‘taalspel’ dat men met hem speelde’.

Dit mechanisme van onderdrukking ontstaat onder andere door toedoen van dictatoriale regimes, koppige wetenschappers, dogmatische religies et cetera. Elke gelijkwaardige discussie of poging tot waarheidsvinding wordt zo tot zwijgen gebracht. Terreur is het gevolg van bewuste en bedoelde misdragingen van gezagsdragers uit eigenbelang.

Bepaalde veronderstelde waarheden kunnen ook andere waarheden onderdrukken. Geschiedenisboeken dienen bijvoorbeeld op de waarheid gebaseerd te zijn. Het gaat dan om een keuze in wat er is vastgesteld maar het is nooit de volledige waarheid.

(Naar: ‘Het postmodernisme verdient beter’, geschreven door Jannah Loontjes in FM van 2020/2.)

8

Het geheim van de raadkamer bij justitie/hogerhand en in de rechtspraak.

Maar wat ontstaat er als we een actueel absoluut monopolie en de actueel absolute macht combineren met de actueel absolute ‘terreur’ afkomstig van/begaan door de interne geheime sekte van hogerhand?

Dat wil zeggen de combinatie van:

A
Het absolute monopolie van Justitie/hogerhand.
B
De absolute macht van Justitie/hogerhand.
C

De ‘terreur’ die heimelijk en straffeloos kan en mag ontstaan namens de Tweede Kamer(leden) mits binnen Justitie/hogerhand maar bewust en bedoeld absoluut gebrek is aan de,

1
Trias politica of gescheiden machten/functiescheiding.
2
Een adequaat toezichthouder en toezicht.
3
Adequate handhaving door het Openbaar Ministerie.
4
Vereiste wettelijke complete inhoudelijke publieke tegenspraak.
5
Individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit van alle functionarissen.

Dan ontstaat het geheim van de raadkamer zoals binnen de rechtspraak al tientallen jaren gebruikelijk is.
Kennelijk is er sprake van een heimelijke zwijg- en wegkijkcultuur van ondenkbare omvang en diepgang.

9

Conclusies.

De politiek en politici laten vier jaar lang hun oren hangen naar de lobbyisten van het bedrijfsleven.
En niet naar het algemeen belang van Nederland, haar burgers of beide.

Eens per vier jaar mogen de stemgerechtigde burgers hun stem laten horen, dat is de door hogerhand geprezen Nederlands representatieve democratie. Het is de politiek van de politici, domkop!

Het geheim van de raadkamer, zoals binnen justitie, hogerhand en de rechtspraak al tientallen jaren gebruikelijk is, staat garant voor de creatie van honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken en (vaststelling)overeenkomsten per werkdag.

Kennelijk is er sprake van een heimelijke zwijg- en wegkijkcultuur van onvoorstelbare omvang en diepgang.

Wij stellen heden vast dat als een leider niet corrupt is, mensen om hem heen dat ook niet durven te zijn!
Als hij dat wel is, zijn zij dat helaas maar al te vaak ook!

Minister-president Rutte, u bent, gelet op het bovenstaande, heimelijk te smerig om nog langer te worden gezien als een respectvol en adequaat Eerste Minister en regeringsleider voor de gewone Nederlandse burgers!

Bijlage deel 105:

Pageviews