Jan Scholten: p-111

p-111

Uw machthebber is ook uw rechter.

Social media deel 111.

Uw machthebber is ook uw rechter.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 20 april 2020.

1

Introductie: wat is de mens en ‘onze politici zijn tevens uw rechters’.

Immanuel Kant (Duitse filosoof, 1724-1804). Vrijheid was in Kants ogen: autonomie, of letterlijk: zelf-wetgeving.
De mens handelt in Kants ogen moreel als hij handelt overeenkomstig de morele wet die hij in zichzelf draagt.

A

Wat kan ik weten?

Dat er bij hogerhand/de overheid geen/nooit een einde komt aan de dagelijkse stroom van honderden heimelijk corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken vanuit haar Paleizen van Justitie, en aan de dagelijkse stroom van honderden heimelijk corrupte, misdadige en criminele (vaststelling) overeenkomsten afkomstig van advocaten(kantoren).

B

Wat moet ik doen?

Ervoor zorgen dat de beschaafde mens/functionaris zich niet, nooit en nergens laat leiden door de heimelijke belangen van zichzelf en/of die van zijn opdrachtgever(s) en compagnons als die dienstbaarheden mogelijk kunnen leiden tot corrupt, misdadig en crimineel gedrag en/of kennis van - en deelname aan - strafbare feiten. Hij manipuleert de waarheid/’wat er echt allemaal is gebeurd’ niet, nooit en nergens door die te ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten. Hij hanteert uitsluitend de complete inhoudelijke publieke tegenspraak op basis van gedegen onderzoek naar alle relevante feiten en omstandigheden terzake.

C

Wat mag ik hopen?

Dat de beschaafde mens/functionaris zich altijd en overal houdt aan alle wet- en regelgeving. Onze Europese Unie (EU) en haar leden houden zich altijd en overal aan het Verdrag van Maastricht, aan het Verdrag van Schengen et cetera.

Ons kabinet Rutte III en haar Ministerraad, haar regering, haar overheid en haar rechtspraak houden zich altijd en overal aan alle wet- en regelgeving.

Ons parlement en haar leden houden zich altijd en overal aan alle wet- en regelgeving, inclusief die over de trias politica en onze individuele maatschappelijke zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit.

Onze Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), onze wettelijke toezichthouder op onze advocatuur, en haar leden houden zich altijd en overal aan de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels.

Onze Minister-president houdt zich altijd en overal aan zijn eigen regels tezamen met zijn eigen vrienden in zijn eigen Trêveszaal en onder het geheim van zijn eigen raadkamer.

En gewone burgers doen altijd en overal onmiddellijk wat hogerhand/de overheid, het kabinet Rutte III, de Regering, het parlement en de rechtspraak, hen opdragen in het vertrouwen dat zij altijd en overal het beste met hen voorhebben.

Die beschaafde mens laat zich altijd en overal leiden door de maatschappelijk aanvaarde en beroepsmatige, individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit.

D

Wat is de mens?

Een sociaal en hebzuchtig dier dat niet zonder adequaat toezicht, adequate handhaving en complete inhoudelijke publieke tegenspraak kan als hij belangrijke beslissingen moet nemen in het kader van regeren en heimelijke geschillenbeslechting. Hij doet dat graag achter gesloten deuren en in een donkere kamer, samen met zijn meerderen, om daarbij eigenbelang en dat van zijn opdrachtgever(s)/compagnon(s) te laten prevaleren boven die van de andere belanghebbende(n), vaak een of meer buitenstaanders.

Door de gemaakte complete belangenafweging te ontkennen, verzwijgen, negeren en weg te laten in zijn motivering van de beslissing voorkomt hij de complete inhoudelijke publieke tegenspraak. En vanuit zijn positie als monopolist en op basis van machtige ‘eigen regels’ is hij eenvoudig in staat zijn beslissing onaantastbaar en onaanraakbaar te maken en te houden.

Als wetenschappelijke, beëdigde en geüniformeerde functionarissen van hogerhand/de overheid altijd en overal adequaat worden gedwongen zich te houden aan alle wet- en regelgeving, dan is een Verklaring Omtrent Gedrag per functionaris een positief en objectief signaal naar alle onwetende rechtzoekende burgers dat genomen besluiten en beslissingen rechtmatig, rechtvaardig, neutraal en juist zijn genomen.

Dat voorkomt corrupt, misdadig en crimineel gedrag van hogerhand/de overheid uit eigenbelang en evenzoveel machteloze gewone burgerslachtoffers.

2

Het bestaan van het systeem ‘de 7’ binnen justitie.

1
Er is geen adequaat toezicht op - en handhaving van - de trias politica.
2
Er is geen adequaat toezicht en toezichthouder op alle wet- en regelgeving bij hogerhand.
3
Er is geen adequate handhaving door het Openbaar Ministerie van de (eigen) wetgeving.
4
Er is geen adequate complete inhoudelijke publieke tegenspraak namens hogerhand.
5
Er is geen adequaat toezicht op het actief ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten van van onwelgevallige feiten en omstandigheden voor hogerhand door medewerkers van hogerhand.
6
Er is geen adequate controle en toezicht op de maatschappelijk vereiste en aanvaarde individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit bij hogerhand.
7

Het bewijs?

Geen van deze betrokken wetenschappelijke en beëdigde functionarissen heeft een onpartijdig en onafhankelijk extern beschikbaar gestelde Verklaring Omtrent Gedrag toegekend gekregen afkomstig van een adequaat, wettelijk, onpartijdig en onafhankelijk toezichthouder. En juist dat is een belangrijke indicatie dat het politiek correcte acteurs en toneelspelers zijn die de heimelijke belangen van de neutraal geachte overheid/hogerhand en zichzelf heimelijk en straffeloos dienen.

Deze ‘zeven’ of wetteloosheid vormen bewuste, bedoelde, structurele en systematische proceduremaatregelen bij hogerhand die een politieke keuze zijn op basis van de heimelijke voordelen voor hogerhand en die ontstaan als gevolg van het voortbestaan van dit systeem en de handhaving en uitbreidingen ervan.

Zonder Verklaring Omtrent Gedrag is elke wetenschappelijke, beëdigde en geüniformeerde functionaris werkzaam bij hogerhand onbetrouwbaar op basis van het verleden en niet te vertrouwen voor de toekomst.

3

De vorm, de methode, de procedure en ‘de 7’:
blokkeren tezamen danwel ieder afzonderlijk de complete inhoudelijke publieke tegenspraak en factchecken.

Hogerhand/de overheid is blind en doof voor kritiek van buiten daarop!
Het motief: het eigenbelang van haar en haar functionarissen, de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven dat heimelijk achter de ‘neutrale’ hogerhand/de overheid staat.

Daar tegenover staat de inhoud, die pas compleet wordt na de gehele inhoudelijke publieke tegenspraak te hebben kunnen onderzoeken, inclusief factchecken, gelet op eventuele toepassing van onderdelen uit ‘de 7’. De vorm, de methode, de procedure en ‘de 7’ blijken muurvast te zijn verankerd binnen hogerhand/de overheid dit om geheimhouding over de gebruikelijke toepassing ervan te verzekeren tegenover de buitenwereld en de gewone burgers.

4

Waarom zijn ‘de 7’ zo belangrijk voor hogerhand/de overheid?

Voor elke beslissing binnen de trias politica-partijen, en in het bijzonder de (tucht)rechtspraak, hoe genoemd ook, is nodig dat de instelling(en) en de functionaris(sen) van hogerhand/de overheid in het gelid blijven lopen van hogerhand/de overheid. Dus dat alle beslissingen niets afdoen aan wat hogerhand/de overheid nastreeft.

Dat kan alleen als er vanuit hun monopolie en hun macht uit de ‘eigen regelgeving’ absolute controle is en zware sancties bij overtreding daarvan gelden. Dat heeft de ernstige vorm van een continue machtsstrijd. En die machtsstrijd moet ook absoluut geheim blijven.

De tegenprestatie van hogerhand/de overheid is absolute bescherming van functionarissen die te allen tijde, altijd en overal conform de wensen van hogerhand/de overheid optreden. Zij weten dat zij gemanipuleerd worden maar dat is een bij het karakter van die personen passend spel. In Nederland blijven alle ‘ambtenaren’ zitten als er een regerings- of gemeenteraad wisseling is, in de Verenigde Staten gaat iedere ambtenaar weg, zonder uitzondering.

Dat heeft consequenties voor het gedrag van die zittenblijvende functionarissen. Daar moet je tegen kunnen. En je mag geen wroeging krijgen met je functionele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit. Want waar zij de burger(s) aan moeten houden daar houden zij zichzelf - intern - absoluut niet aan. Uit eigenbelang en dat van de opdrachtgever(s).

5

‘De 7’ zijn gebaseerd op een wettelijk monopolie en onaantastbare macht.’

Het systeem van ‘de 7’ is gebaseerd op een wettelijk monopolie en onaantastbare macht op basis van hun ‘eigen regels’ in handen van hogerhand/de overheid. Nu nog even onderzoeken wie de rekeningen gaan betalen die hieruit ontstaan? Dat antwoord zoeken we niet bij de politiek, politici, bestuurder en het gegoede bedrijfsleven maar bij de gewone burgers.

Deze uitvoerders/ ‘daders’ van ‘de 7’ zijn zonder uitzondering wetenschappelijke en beëdigde functionarissen die er eigenbelang mee dienen om zonder beroepsmatige zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit bewust en bedoeld slachtoffers te maken in het belang van hogerhand/de overheid.

Zij, de instellingen en hun functionarissen, zijn onaanraakbaar en onaantastbaar gemaakt op papier omdat zij geen directe discussie willen over - de wettelijke en morele gevolgen van hun - verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid en hun beroepsmatige zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit tegenover alle gewone burgers.

Juist dit gedrag verplicht hogerhand/de overheid om tot gebruik van de Verklaring Omtrent Gedrag over te gaan voor al hun functionarissen in het belang van al die gewone burgers. Die verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid met behulp van ‘eigen regels’ voorkomen is een onredelijk bezwarende bepaling tegenover 17,5 miljoen burgers die de rekeningen betalen en wel individueel voor 100% verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor hun doen en laten. Deze opzet is bewust en bedoeld georganiseerd om de ‘daders’/eigen vriendenkring in bescherming te nemen tegen partijdige effecten voortvloeiende uit hun al dan niet heimelijke en straffeloze beleid, besluiten en beslissingen.

Luisteren is iets anders dan horen. Zien is iets anders dan kijken. Adequaat toezicht en adequate handhaving zijn wettelijk in het leven geroepen ter bescherming van de gewone burgers. Zij zijn niet dienstbaar aan de heimelijke eigenbelangen van de gemonopoliseerde en machtige hogerhand/de overheid en haar functionarissen inclusief hun opdrachtgevers, te weten de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven. Die functiescheiding dient in ere te worden hersteld.

6

De grootste leugens: dingen expres weglaten die niet in je straatje passen ().

De grootste leugen van een wetenschappelijk, beëdigd en geüniformeerd functionaris is om die dingen expres weg te laten die niet in zijn straatje passen. Het slachtoffer daarvan kan noodgedwongen dit zorgvuldig herschapen beeld van de werkelijkheid niet zomaar aanpassen.

Daarbij komt dat in de ogen van de rechter de geloofwaardigheid van de advocaat veel groter is dan die van de ooggetuige/het slachtoffer. Daarmee wordt de heimelijke samenspanning en het manipuleren van de waarheid/’wat er echt allemaal is gebeurd’ door de advocaat formeel keurig beloond en bekrachtigd.

Het slachtoffer wordt de leugenaar en de liegende advocaat overwinnaar. De leugenachtige advocaat heeft de waarheid op papier in pacht. Dat moedigt anderen aan ook zo te gaan denken en werken, ondanks de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels van de wettelijk toezichthouder.

() Naar Joke Johannetta Hermsen. Nederlandse schrijfster en filosofe.

Bijlage deel 111:

Pageviews