Jan Scholten: p-117

p-117

Corrupte Tweede Kamer.

Social media deel 117.

Corrupte Tweede Kamer.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 4 juni 2020.

Deze brief bevat de ingebrekestelling gericht aan het presidium van de Tweede Kamer. En de brief aan de commissie voor de verzoekschriften van de Tweede Kamer om de bewuste en bedoelde ‘onfortuinlijke beroepsfout’ om de advocatenorde te benoemen tot toezichthouder op de advocatuur te corrigeren.

A

Wij vroegen hogerhand in onze brief van 15 mei 2020 om op het volgende te reageren (citaat en ).

Wij stelden en stellen vast dat u allen, zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk, wist of kon weten dat het parlement destijds de beroepsgroep advocatuur, de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), benoemde tot wettelijk toezichthouder op diezelfde beroepsgroep advocatuur.

Op ‘zichzelf’ dus.

U wist of kon ook weten dat dit tot belangenverstrengeling zou kunnen leiden als dat wettelijk toezicht niet altijd en overal adequaat toeziet op strikte toepassing en handhaving van de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels. Hierdoor ontstaan dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken en dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten afkomstig van advocaten(kantoren). Voor een gedetailleerde toelichting hierop, zie letter B. ‘Controle op toegang tot - en handhaving van - het recht: ‘waarheidsvinding’ hieronder.

Wij stellen alle met name genoemde instellingen cum suis hiervoor publiekelijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk en verzoeken elke organisatie onder u te willen aangeven wat u destijds wel en/of niet heeft gedaan om die onfortuinlijke beroepsfout van ons parlement te voorkomen en/of te blokkeren.

Wij verzoeken u uw uitsluitend schriftelijke antwoord aan ons te willen sturen binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief. Geen tijdig ontvangen en geen goed onderbouwd antwoord van u, of verwensingen en bedreigingen in uw antwoord, leiden er onder meer toe dat wij gerechtvaardigd aannemen dat u daarmee bevestigt dat u zich niet adequaat heeft verzet tegen deze bekritiseerde gang van zaken.

Dus dat u het ermee eens was en dat u geen aanleiding zag destijds om zich hiertegen te verzetten. Daarna is uw verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en schadeplicht voor alle geleden en nog te lijden schade veroorzaakt door uw verwijtbare nalatigheid definitief vastgesteld.

Alle resultaten en antwoorden voegen wij toe aan onze lijst ‘Kwaliteitsregister Maatschappelijke Dienstverlening’ die ook het ontbreken van een adequate Verklaring Omtrent Gedrag voor functionarissen van hogerhand overzichtelijk vastlegt. Een en ander uitsluitend te beoordelen door de auteur van deze brief.

B

Wij deelden hogerhand in onze brief van 28 mei 2020 het volgende mee (citaat # en #).

#

Wij hebben hierop van u geen reactie ontvangen.

Geen tijdig ontvangen en geen onderbouwd antwoord van u, of verwensingen en bedreigingen in uw antwoord, leiden er onder meer toe dat wij gerechtvaardigd aannemen dat u daarmee bevestigt dat u zich niet adequaat heeft verzet tegen deze bekritiseerde gang van zaken.

Dus dat u het ermee eens was en dat u geen aanleiding zag destijds om zich hiertegen te verzetten. Daarna is uw verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en schadeplicht voor alle geleden en nog te lijden schade veroorzaakt door uw verwijtbare nalatigheid definitief vastgesteld.

Alle resultaten en antwoorden voegen wij toe aan onze lijst ‘Kwaliteitsregister Maatschappelijke Dienstverlening’ die ook het ontbreken van een adequate Verklaring Omtrent Gedrag voor functionarissen van hogerhand overzichtelijk vastlegt. Een en ander uitsluitend te beoordelen door de auteur van deze brief.

Geen van u allen voornoemd werd tot en met heden gehinderd door maatschappelijk en/of professioneel gevoelde zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit tegenover de slachtoffers van dit schaamteloze gedrag.

U allen bent onbetrouwbaar op basis van het verleden en niet te vertrouwen voor de toekomst.
Daarom komt u ook nooit een Verklaring Omtrent Gedrag toe.

Een en ander tot het tegendeel wettig en overtuigend is bewezen door een onpartijdig en onafhankelijk toezichthouder die volstrekt onafhankelijk is van - en niet betaald wordt door - hogerhand/de overheid.

#

C

Hogerhand is daardoor in gebreke en verzuim:
Waagmeesters bedrijfsadvies stuurt een bezwaarschrift naar de verzoekschriftencommissie van de Tweede Kamer.

Tot en met 3 juni 2020 heeft Minister-president M. Rutte noch het presidium van de Tweede Kamer tegenover klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies laten weten dat zij zich adequaat heeft ingezet, of zal inzetten, om deze onfortuinlijke beroepsfout en de gevolgen daarvan op enigerlei wijze te corrigeren en compenseren.

Gelet op de ervaringen uit het verleden ten aanzien van de correspondentie van klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies met hogerhand/de overheid zal een inhoudelijke reactie ook uitblijven. Hogerhand/de overheid heeft in dezen geen enkele behoefte om complete inhoudelijke publieke tegenspraak te creëren uit welbegrepen eigenbelang.

‘Spreken is zilver, zwijgen is goud’.

Dit betekent dat de maatschappelijke schade als gevolg van deze onfortuinlijke beroepsfout elke dag groter wordt en dat er dagelijks nieuwe slachtoffers bijkomen. Daaraan moet onmiddellijk een einde komen. Daarom doet klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies hierbij een dringend beroep op de verzoekschriftencommissie van de Tweede Kamer.

Dit is aanleiding voor klager/verzoeker om deze ingebrekestelling annex dit bezwaarschrift te sturen aan hogerhand en gelijktijdig aan de verzoekschriftencommissie van de Tweede Kamer. Er kan en mag niet onnodig nog langer worden gedraald met het ongedaan maken van de schadelijke gevolgen van die onfortuinlijke beroepsfout van de Tweede Kamer.

D

Het waarom van en de aanleiding tot dit verzoekschrift.

Wij stelden het presidium van de Tweede Kamer en haar voorzitter, mevrouw dr. K. Arib, in gebreke en verzuim. Zij hebben het ultimatum genegeerd uit onze brief van 15 mei 2020 en hen is vervolgens per brief van 28 mei 2020 verwijtbare nalatigheid ten laste gelegd.

Tot en met 3 juni 2020 heeft het presidium van de Tweede Kamer tegenover klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies niet laten weten dat zij zich adequaat heeft ingezet, of zal inzetten, om haar onfortuinlijke beroepsfout en de gevolgen daarvan op enigerlei wijze te corrigeren en compenseren.

Gelet op de ervaringen uit het verleden ten aanzien van de correspondentie van klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies met hogerhand/de overheid zal een inhoudelijke reactie ook uitblijven. Hogerhand/de overheid heeft in dezen geen enkele behoefte om complete inhoudelijke publieke tegenspraak te creëren uit welbegrepen eigenbelang.

‘Spreken is zilver, zwijgen is goud’.

Dit betekent dat de maatschappelijke schade als gevolg van de bedoelde onfortuinlijke beroepsfout elke dag groter wordt en dat er dagelijks nieuwe slachtoffers bijkomen. Daaraan moet onmiddellijk een einde komen. Daarom doet klager/verzoeker Waagmeesters bedrijfsadvies hierbij een dringend beroep op de verzoekschriftencommissie van de Tweede Kamer.

Dit is aanleiding voor klager/verzoeker om deze ingebrekestelling annex onderstaand verzoekschrift te sturen aan hogerhand en gelijktijdig aan de verzoekschriftencommissie van de Tweede Kamer.

Er kan en mag niet onnodig langer worden gedraald met het ongedaan maken van de schadelijke gevolgen van die onfortuinlijke beroepsfout van de Tweede Kamer.

Wij verzoeken u deze brief omgaand aan alle leden van uw commissie beschikbaar te stellen.

En wij geven vooraf aan dat alle interpretaties van alle feiten en omstandigheden in deze en latere brieven aan u genoemd, en die door u werden en worden ontkend, verzwegen, genegeerd en weggelaten zonder deugdelijke onderbouwing en motivering door u, naar het uitsluitende oordeel van Waagmeesters bedrijfsadvies, door Waagmeesters bedrijfsadvies zal worden beschouwd als onbetwist en juridisch erkend door u, conform de Advocatenwet die stelt dat de complete tegenspraak ‘de waarheid, de hele waarheid en niets dan de waarheid’ omvat.

De totstandkoming van de ‘dividendcoup’ tussen de trias politica-partijen, Tweede Kamer en regering geeft ontegenzeglijk aan dat ‘hun’ heimelijke samenspanning door absoluut gebrek aan adequaat toezicht, adequate handhaving en het geheel ontbreken van de complete inhoudelijke publieke tegenspraak/de waarheid cum suis leidt tot democratische dictaten van corrupte, misdadige en criminele dictatoren in een democratisch genoemde rechtsstaat.

E

Ons verzoek aan de verzoekschriftencommissie.

A
Vast te stellen dat een publiekrechtelijke organisatie als de advocatenorde NOvA nooit gelijktijdig wettelijk toezichthouder kan zijn ‘op zichzelf’.
B
Dat een nieuw op te richten wettelijk toezichthouder volstrekt onpartijdig en onafhankelijk moet (blijven) staan tegenover hogerhand/de overheid als onderdeel van de trias politica-partijen.
C
Dat die wettelijk toezichthouder continu, altijd en overal adequaat toezicht houdt op - en adequaat handhavend optreedt tegenover - elke advocaat door al zijn activiteiten en handelingen grondig zelf te onderzoeken en te toetsen aan alle wet- en regelgeving en in het bijzonder aan de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels.
D
Dat alle door die onfortuinlijke beroepsfout geleden en nog te lijden schade bij alle slachtoffers geheel moet worden vergoed door alle partijen die die schade, direct of indirect, hebben mede veroorzaakt of hebben laten ontstaan door ‘wetteloosheid of ‘de 7’ toe te passen en/of daarbij zijdelings betrokken waren en artikel 162 van het Wetboek van Strafvordering hebben genegeerd.

Note:


Dr. K. (Khadija) Arib (1960) was vanaf 19 mei 1998 tot 4 november 2022, met een onderbreking van 30 november 2006 tot 1 maart 2007, lid van de Tweede Kamer voor de PvdA. Van 13 januari 2016 tot 7 april 2021 was zij voorzitter van de Tweede Kamer.

Bijlage deel 117:

Pageviews