Jan Scholten: p-112

p-112

De dubbele standaard en moraal.

Social media deel 112.

De dubbele standaard en moraal.

Citaten uit onze brief aan de Raad voor de rechtspraak van 28 april 2020.

1

U reageert niet op onze vaststelling:
‘uw machthebber is ook uw rechter’ maar verwijst naar de bestaande wet- en regelgeving.

Dat noemen wij de ‘dubbele standaard en moraal’. Onze complete wet- en regelgeving is volstrekt duidelijk maar soms niet bij en voor hogerhand/de overheid als haar eigenbelang een rol speelt. Ontkennen, verzwijgen, negeren, weglaten en het taalspelletje ‘wat er niet staat bestaat niet en heeft niet bestaan’ maakt in elke gerechtelijke uitspraak een belangrijk deel uit van die dubbele standaard en moraal.

1
Hogerhand organiseert, initieert, beheert, handhaaft en controleert als onderdeel van de overheid de complete keten terzake alle wet- en regelgeving in Nederland.
2
Wij stelden in de periode 1979 en t/m 2020 talrijke keren vast, als ooggetuige, getuige en adviseur van cliënten en aan de hand van alle meegemaakte (gerechtelijke) geschillenbeslechting en uitspraken, dat hogerhand in haar doen en laten een cliënt niet en nooit laat ontsnappen aan haar alles omvattende monopolie en alles omvattende macht.
3

Hogerhand paste dan heimelijk en straffeloos niet alle bestaande wet- en regelgeving toe op de geschillenbehandeling maar slechts een specifiek deel daarvan. Zo ontstaat het beeld van het bestaan van ‘de 7’, het heimelijk, bewust en bedoeld, stelselmatig en selectief weggelaten van het toepassen van een deel van alle wet- en regelgeving die uitdrukkelijk wel op het geschil van toepassing is.

Een dubbele standaard en moraal dus door interne heimelijke samenspanning binnen hogerhand tegenover onwelgevallige maar belangrijke geschillen afkomstig van onwelgevallige maar onbelangrijke buitenstaanders.

4

Het gevolg hiervan is dat de waarheid, dat wil zeggen ‘wat er echt allemaal is gebeurd’, heimelijk en straffeloos is vervangen door het gewenste ‘juridisch juiste evangelie’ dat dan de nieuwe papieren waarheid/werkelijkheid wordt.

Hierdoor kunnen en mogen dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (gerechtelijke) uitspraken ontstaan binnen alle Paleizen van Justitie. En kunnen en mogen dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling) overeenkomsten ontstaan afkomstig van alle advocaten(kantoren).

5
De politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven profiteren hier zelf heimelijk en straffeloos van.
6
De 106 concrete voorbeelden staan in ons overzicht ‘Kwaliteitsregister Maatschappelijke Dienstverlening’ in de brief aan premier M. Rutte en u van 24 maart 2020. Zie ook het overzicht.

Stel dat we anno april 2020 deze dubbele standaard en moraal ontdekken, wat doen de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven dan om hieraan zo snel mogelijk een einde te maken en alle slachtoffers ervan schadeloos te stellen?

2

De Raad voor de rechtspraak speelt hier een actieve rol in en bij!

U verdedigt en predikt complete handhaving van alle wet- en regelgeving maar u bent als instituut zelf wetteloos bezig als geïntegreerd onderdeel van hogerhand.

Bewijst u maar wettig en overtuigend dat ‘de 7’ zoals hieronder beschreven niet bestaat en geen effect had en heeft op het functioneren van ‘uw rechtspraak’ en de advocatuur.

3

De zeven corrupte, misdadige en criminele gedraging begaan door hogerhand tegenover de burgers.

1
Er is geen adequaat toezicht op - en handhaving van - de trias politica.
2
Er is geen adequaat toezicht en toezichthouder op alle wet- en regelgeving bij hogerhand.
3
Er is geen adequate handhaving door het Openbaar Ministerie van de (eigen) wetgeving.
4
Er is geen adequate complete inhoudelijke publieke tegenspraak namens hogerhand.
5
Er is geen adequaat toezicht op het actief ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten van van onwelgevallige feiten en omstandigheden voor hogerhand door medewerkers van hogerhand.
6
Er is geen adequate controle en toezicht op de maatschappelijk vereiste en aanvaarde individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit bij hogerhand.
7

Het bewijs?

Geen van deze betrokken wetenschappelijke en beëdigde functionarissen heeft een onpartijdig en onafhankelijk extern beschikbaar gestelde Verklaring Omtrent Gedrag toegekend gekregen afkomstig van een adequaat, wettelijk, onpartijdig en onafhankelijk toezichthouder. En juist dat is een belangrijke indicatie dat het politiek correcte acteurs en toneelspelers zijn die de heimelijke belangen van de neutraal geachte overheid/hogerhand en zichzelf heimelijk en straffeloos dienen.

Deze ‘zeven’ of wetteloosheid vormen bewuste, bedoelde, structurele en systematische proceduremaatregelen bij hogerhand die een politieke keuze zijn op basis van de heimelijke voordelen voor hogerhand en die ontstaan als gevolg van het voortbestaan van dit systeem en de handhaving en uitbreidingen ervan.

De inhoud, dat wil zeggen de waarheid of ‘wat er echt allemaal is gebeurd’ wordt gemanipuleerd door wetenschappelijke en beëdigde functionarissen van hogerhand die, achter gesloten deuren en in gesloten raadkamers, heimelijk en straffeloos bepalen wat van de ‘bewust en bedoeld gemanipuleerde feiten en omstandigheden in het gerechtelijk dossier’ wel en niet relevant zijn.

Zonder Verklaring Omtrent Gedrag is elke wetenschappelijke, beëdigde en geüniformeerde functionaris werkzaam bij hogerhand onbetrouwbaar op basis van het verleden en niet te vertrouwen voor de toekomst.

De beschaafde mens in de moderne Nederlandse rechtsstaat laat zich leiden door maatschappelijk aanvaarde, beroepsmatige, individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit. Maar niet, nooit en nergens door heimelijke belangen van zichzelf en/of die van zijn opdrachtgever(s) die leiden tot corrupt, misdadig en crimineel gedrag en/of kennis van - en deelname aan - strafbare feiten.

Hij manipuleert de waarheid/’wat er echt allemaal is gebeurd’ niet, nooit en nergens door die te ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten. Hij hanteert uitsluitend de complete inhoudelijke publieke tegenspraak op basis van gedegen onderzoek naar alle relevante feiten en omstandigheden waar het over gaat.

Bijlage deel 112:

Pageviews