Jan Scholten: p-80

p-80

Bedrog en misleiding door hogerhand.

Social media deel 80.

Bedrog en misleiding door hogerhand.

1

Verhalen versus wat er echt allemaal is gebeurd of staat te gebeuren.

Elk verhaal op papier is een ‘voorstelling’ van zaken met 100% gevoeligheid voor manipulatie op basis van heimelijke belangen ten opzichte van wat er echt allemaal is gebeurd of staat te gebeuren. Nog veel erger is het gesteld met elke mondelinge ‘voorstelling’ van zaken.

Burgers moeten heimelijk van hogerhand rotsvast ‘geloven’ dat zij niet zeker weten hoe het er in de echte wereld aan toegaat. Dit beïnvloedt namelijk het zelfbeeld. En manipulatie van het zelfbeeld van burgers/kiezers is eenvoudig en werkt heel effectief.

2

Bedrog en misleiding.

Heimelijk ontkennen, verzwijgen, negeren, bedriegen en misleiden door hogerhand staat voor de burger gelijk aan een ‘opzettelijke politieke leugen’ en fake nieuws. Haar mondelinge en papieren ‘voorstelling’ van zaken blijkt veelal helemaal niet te kloppen met de latere concrete werkelijkheid. Die ‘voorstelling’ was bedrog en misleiding die ingaat tegen de eigen burgerlijke zintuigen, waarnemingen en gedachten.

Dat heeft er in tientallen jaren voor gezorgd dat burgers/kiezers geen vertrouwen meer hebben in de politiek, de politici, de bestuurders en het gegoede bedrijfsleven.

Het vertrouwen van die burgers/kiezers was namelijk gebaseerd op hun eigen maatschappelijk aanvaarde normen en waarden, waaronder te verstaan ook een eigen visie op zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit van politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven.

3

Grondwettelijke plicht te werken en stemmen ‘zonder last’.

De Tweede Kamerleden en de coalitiepartijen hadden bij de ‘dividendcoup’ en het ‘klimaatakkoord’ ook collectief belang bij het negeren van hun grondwettelijke plicht als volksvertegenwoordiger om ‘zonder last’ te moeten werken en te moeten stemmen. Wie ziet adequaat toe op het doen en laten van onze volksvertegenwoordigers om altijd alle wettelijke vereisten te respecteren?

4

Politieke beslissingen dienen aan voorwaarden te voldoen.

A

Is sprake van controleerbare uitspraken met bronvermelding en geverifieerde feiten?

Mensen worden continu gemanipuleerd met een bewust loze boodschap en voorstelling van zaken.

B

Is sprake van vooraf inzicht in de publieke complete inhoudelijke tegenspraak?

En manipulatie daarvan door de heimelijke samenspanning van belangenorganisaties omdat adequaat, onpartijdig en onafhankelijk toezicht op die feiten en omstandigheden meestal ontbreekt.

Staatssecretaris M.G.J. Harbers: ‘het verdoezelen van crimineel gedrag kan kwalijke gevolgen hebben’. Omdat zo een bewust gemanipuleerd schriftelijk verhaal van hogerhand ontstaat dat een eigen leven gaat leiden in alle burelen.

Hetzelfde doet de advocatuur bewust met behulp van heimelijke samenspanning bij gebrek aan adequaat toezicht. Op de rechtbank krijgt zo’n gemanipuleerd schriftelijk verhaal de status als van de ‘Heilige Graal’. Zonder grondig onderzoek naar de compleetheid van de inhoudelijke tegenspraak door een ervaren onderzoekrechter wordt die straffeloos tot ‘papieren waarheid’ verheven.

En die papieren waarheid bepaalt op zijn beurt bewust de gerechtelijke uitspraak. En dat is wat de heimelijk samenspannende advocaten juist wilden. Maar dan nog vervangt dit bewust gemanipuleerd schriftelijke verhaal niet ‘wat er echt allemaal is gebeurd’.

5

Adequaat en continu toezicht.

De kerntaak van dit toezicht op hogerhand: de complete inhoudelijke tegenspraak verifiëren die ten grondslag lag en ligt aan alle besluitvorming door de regering, de coalitiepartijen, het parlement en het 8-span (zie social media deel: 79). Daarmee en daardoor dienen alle heimelijke samenspanning, lobbyisten, deelbelangen en het ‘zonder last’ werken door alle volksvertegenwoordigers in beeld te komen.

Om vervolgens alle wet- en regelgeving ook strikt te handhaven.

6

Hogerhand en ons parlement mogen dit niet doen maar doen het heimelijk en straffeloos wel.

Hogerhand voorkomt en blokkeert zelf dat zij zichzelf onder adequaat toezicht stelt. De ‘vrienden’ van de regering en de coalitiepartijen in de Tweede en Eerste Kamer controleren de Regering helemaal niet. Zij accepteren bewust alles van de Regering omdat het hun ‘vrienden’ zijn, tegen hun grondwettelijk plicht in om ‘zonder last’ te werken en stemmen.

Het adequate toezicht ontbreekt.

Dat kan en mag onwettig en onrechtmatig ‘bestaan’ mits er consequent:

A
Heimelijke samenspanning mogelijk is tussen alle betrokken functionarissen (loyaliteit).
B
Adequaat toezicht met sancties ontbreekt.
C
Een voldoende sterk vangnet is om als heimelijke nationale criminele doofpot te fungeren.
D
Een adequaat systeem is van te handhaven geheimhoudingsrecht en geheimhoudingsplicht.
7

Het doel van deze ‘Hoge Kamer van Toezicht’.

Het doel van deze ‘Hoge Kamer van Toezicht’ is per saldo het volledige vertrouwen van de burgers/kiezers in de politiek, de politici, de bestuurders en het gegoede bedrijfsleven op een korte termijn te herstellen.

En dat kan alleen op basis van hernieuwd vertrouwen in - en herstel van - onze complete democratie en complete rechtsstaat.

Note:


Markus Gerardus Jozef Harbers is een Nederlands politicus van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Sinds 10 januari 2022 is hij minister van Infrastructuur en Waterstaat in het kabinet-Rutte IV. Hij was eerder van 1 december 2009 tot 26 oktober 2017 en 11 juni 2019 tot 10 januari 2022 lid van de Tweede Kamer.

Bijlage deel 80:

Pageviews