Jan Scholten: p-127

p-127

Smetteloze uitverkoop in 10 jaar.

Social media deel 127.

Smetteloze uitverkoop in 10 jaar.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 10 augustus 2020.

1

Onze Tweede Kamer is de wettelijke controle en die over zichzelf al een tijdje kwijt.

En daarmee ook die over de regering, de rechtspraak en de overheid. Zij is al langere tijd ‘niet in controle’. Het bestaan en de totstandkoming van ‘de 7’ (of interne heimelijke wetteloosheid), alle recente ‘maatschappelijke akkoorden’ en de vele eigenmachtige fouten zijn hier eveneens het concrete bewijs van.

2

De groep hogerhand/de overheid = de politiek heeft zich genesteld op een eigen ‘onbewoond’ eiland.

Zij hebben zich bewust en bedoeld geïsoleerd van buitenstaanders/burgers om alleen dat te doen wat de politici willen dat er gebeurt. Niet wat burgers willen dat er gebeurt of waar zij en/of de Staat belang bij hebben. Die politieke leiders luisteren vooral naar groepsbelang, eigenbelang van de groepsleden en hun lobbyisten. De buitenstaanders/burgers staan machteloos op afstand en zitten niet/nooit aan de tafel waar de complete inhoudelijke publieke tegenspraak moet leiden tot de best denkbare beslissingen voor de Staat en de burgers samen voor de langere termijn. Overigens wijkt dit niet af van hoe het werkt in de provincie, gemeente en ‘vrijplaats Brussel’. Alleen heet het daar anders maar de (uit)werking is hetzelfde als in ‘Den Haag’.

3

Onze representatieve parlementaire democratie, werkt die wel zoals politici dat beweren?

Politieke partijen verzorgen op hun partijcongres de heimelijk geselecteerde ‘voordracht en benoeming van hun welwillende ideologische zetbazen’ op de kandidatenlijst voor de verkiezingen van de Tweede Kamer. Zij die ‘gekozen’ zijn ondertekenden het partijprogramma en ondertekenen vervolgens welwillend het coalitieprogramma van en voor de nieuwe regering. De leden van de nieuwe regering worden ook heimelijk geselecteerd ‘voorgedragen en benoemd’ door de coalitiepartijen. Daarna treedt de lobbycratie in werking en bepalen zij in doorslaggevende mate de concrete uitvoering van het regeer programma. Is dat de bedoeling?

Verwijzend naar het coalitieprogramma, en met name naar de actualiteiten van het regeren, worden de wensen van de lobbyisten heimelijk en straffeloos zo veel mogelijk gerealiseerd zonder verder enige inbreng van de gewone burgers, die vier jaar lang niet meer ‘aan tafel’ zitten. De leden van de regering en de coalitieleden in de Tweede Kamer bepalen in hun eentje wat er verder nog valt te doen aan ingrepen en correctiemaatregelen.

Zo krijgen de leden van de regering, samen met de coalitieleden in de Tweede Kamer, ongestoord alle gelegenheid de ‘dividendcoup’ van Minister-president M. Rutte tot wet te verheffen. En het pensioenakkoord in achterkamertjes te regelen. En samen met de heimelijke lobby van het bedrijfsleven een plan te maken om de energietransitie - lees ‘van het aardgas af’ - zo in te vullen dat zowel de werkgelegenheid als de Staatskas met alle loonheffing en 21% BTW (Belasting over toegevoegde waarde) over alle investeringen/kosten goed zijn gewaarborgd. En tussen de actualiteiten door een heimelijk ‘cordon sanitair’ in stand houden en zelfs uitbreiden tegen partijen die ‘populistisch’ zijn en politiek niet correct de immigratie, woningnood en onhaalbare ‘eigen woning’ bekritiseren.

De burger staat vier jaar ‘buitenspel’ en alle invloed, ook die via referenda, is door diezelfde representatieve democratie uitgesloten. Dat zijn de feiten. Leden van de Tweede Kamer zijn gewoon zetbazen die ‘te koop’ waren en zijn. Tegelijkertijd hebben zij de mond vol over ‘draagvlak’. Zij voelen zorgplicht tegenover de partij en de lobbycratie, niet tegenover de gewone burger met zijn noden en lasten.

4

Het taboe: de Europese Unie tegen de wil van de kiezers uitbreiden en verder integreren.

Geen kwaad woord over het doen en laten van hogerhand/de overheid = de politiek? Dat is pas een heimelijke nationale criminele doofpot om bewuste en bedoelde fouten van functionarissen mee te verdedigen en te beschermen ondanks - of juist dankzij - hun vermeende immuniteit als ‘Eigen Vriendenkring Eerst’ en (top)functionaris in dienst van de conservatieve, hiërarchische, georganiseerde dictatoriale, democratische afgoden van de lobbycratie.

Maar diezelfde regeringsleiders en het bestuur van de Europese Unie komen hun eigen afspraken niet na als hen dat individueel, dan wel per land, goed uitkomt. De ‘Eigen Vriendenkring Eerst’ past selectief enkele sancties toe. Zij spreken altijd en overal over hervormingen maar doen daar zelf niet/nooit aan mee.

5

‘Smetteloze uitverkoop in 10 jaar tijd’! Wie langzaam gaat komt ver en blijft gezond.

De Europese Unie is van oorsprong een samenwerkingsverband dat over kolen en staal gaat. Op de achtergrond speelt het voorkomen van oorlogen een rol hoewel we daar ook de NAVO (De Noord-Atlantische Verdragsorganisatie) voor hebben opgericht. Geleidelijk aan werd het een politiek machtsproject. Daarna met economische macht over handel en uitgebreider bevoegdheden, inclusief de voorbereidingen van een gezamenlijke markt en munt. De toetreding was vaak een politiek spel maar voor de buitenwereld een ‘lachertje’.

Eigen afspraken werden met voeten getreden. De toelatingspapieren waren het sop van de kool niet waard toen Italië erbij kwam (de heer M. Draghi). Naarmate de Europese Unie (EU) groeide qua omvang stegen de schulden en daalde de rente en de waarde van de euro als ‘resultaten’ van bewust en bedoeld beleid van de European Central Bank (ECB) onder de leiding van de Italiaan, de heer M. Draghi. Door geldschepping na 2007, na de eerste signalen van de schuldencrisis in de Verenigde Staten, liep alles uit de hand.

De Europese Unie politici kwamen er niet uit en het faillissement van onder andere Griekenland, Italië en Spanje dreigde het politieke project ‘Europese Unie en de euro munt’ acuut op te blazen. Men had zich vreselijk vergist maar kon dat niet/nooit ‘toegeven en/of bekennen’ aan de buitenwacht, de Verenigde Staten en de eigen bevolking in de EU-landen. De ‘slachtoffers’ waren immers het slachtoffer van het uitblijven van hervormingsmaatregelen daar en de Europese Unie stak geen poot uit door ruzie en onenigheid.

Toen besloot de Europese Centrale bank tot een experimentje dat bestond uit het ‘opkopen van (staats)schulden met geld uit eigen geldschepping’. Hoe meer geld er in de ‘kapitaalmarkt’ terecht kwam hoe lager de kapitaalmarktrente. De rente op staatsobligaties daalde en kwam later zelfs uit op een negatieve rente voor de Duitse en Nederlandse Staatsobligaties.

De rente werd een zogenaamde ‘beleidsrente’ omdat de inflatie te laag was. Flauwekul en pure politiek van de allerhoogste Europese Centrale bank bankiers, die zich inmiddels verpopt hadden tot politici van eigen nationale bodem. En omdat ze gekozen waren door diezelfde ruziënde Europese Unie politici waarvan er enkele niet meer thuis konden komen zonder (politieke) risico’s.

Het resultaat was dat de Noordelijke financieel gezonde EU-landen de Zuidelijke pot verterende EU-landen van een faillissement afhielden door te accepteren dat de kapitaalmarktrente een politieke rente werd. Door die onwettig en onrechtmatig nagenoeg negatief te ‘mogen’ maken werden Zuidelijke landen in staat gesteld wel de rente en aflossing op hun bestaande staatsobligaties te blijven voldoen en nieuwe staatsobligaties uit te geven die een ‘nihil -rente’ kennen.

In de Noordelijke landen werden echter alle burgers, spaarders, gepensioneerden en betalers van pensioenpremie in het hart getroffen maar dat mocht van onze gerespecteerde Tweede Kamer(leden), dit omdat het ‘voor het goede doel’ was, namelijk de instandhouding van hun politieke projecten de ‘Europese Unie en de euro munt’.

De Brusselse bureaucratie en de ongeschreven eigen regels van het Europese Unie bestuur zijn nu de overheersende dwangmiddelen. En de Nederlandse rechtspraak en de advocatuur kunnen zich moeiteloos corrupt, misdadig en crimineel hieronder blijven gedragen zonder adequaat toezichthouder, adequaat toezicht, adequate handhaving door het Openbaar Ministerie en de vereiste adequate complete inhoudelijke publieke tegenspraak.

6

Bewust en bedoeld ondemocratisch.

De burgers hebben geen enkele directe of indirecte invloed omdat de echte Europese Unie politiek niet wordt bedreven in publieke vergaderingen om publiekelijk verantwoording af te leggen maar achter ‘gesloten deuren en in donkere kamers’ waar enkel onze premier M. Rutte van de hoed en de rand weet. En onze gerespecteerde Tweede Kamer(leden) weten al sinds de laatste eeuwwisseling dat de Nederlandse kiezers absoluut geen verdere ‘integratie en meer overdracht van bevoegdheden aan/naar Brussel’ willen. Maar zij hebben pech. De Tweede Kamer(leden) weten dit wel maar doen al die tijd alsof hun neus bloedt en gaan door met de uitverkoop van Nederlandse belangen aan de corrupte, misdadige en criminele EU-bestuurders, hun politieke bureaucratische orde en pot verterende Zuidelijke EU-landen.

Het belangrijke overleg van de EU-regeringsleiders eindigde op 22 juli 2020 in een spectaculair lachertje. Maar niet voor Nederland. De Europese Unie mag vanaf heden zelfstandig schulden aangaan om ‘hulpfondsen’ te vullen die geld uitdelen aan Zuidelijke en Oostelijke EU-landen die gewoon mogen blijven doen waar ze belang bij hebben en niet waartoe de Europese Unie wet- en regelgeving hen verplicht.

Frankrijk is daar een onverschrokken voorbeeld en aanvoerder van. Dat land helpt, samen met Duitsland, als roverhoofdman de kermende EU-landen om er zelf ook veel beter van te kunnen worden. Premier M. Rutte werd een held genoemd door zichzelf en in de pers nadien maar de gevolgen van zijn ‘uitverkoop’ van Nederland aan het corrupte Europese Unie bestuur zal ons nog lang en hard opbreken.

De timing van dit spektakel was prima, de zomervakantie in ons land was net begonnen!

De beurskoersen en huizenprijzen geven aan hoe het gecreëerde geld het ‘corona doemscenario’ vervangt door een speculantenfeestje om de hoop en de moed erin te houden. De rekeningen komen iets later, tot en met onze (klein)kinderen aan toe.

Terwijl de wereldeconomie door het coronavirus ‘in brand staat’ hebben de beurzen nog nooit zo hoog gestaan en de tien jaars obligatierente nog nooit zo lang zo laag. Hoe zouden deze tegenstrijdigheden te verklaren zijn? Is het opzet ? Van de Nederlandse politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven?

Tien dagen na dit spectaculaire lachertje in Brussel werd daar door de Europese Unie top bekend gemaakt dat de corona hulpfondsen van € 750 miljard (750 duizend miljoen) nu al te klein blijken te zijn!

7

Een smeerlappenstreek van voormalig premier Rutte?

De media zijn muisstil want ze zijn bang voor geheime sancties.

Wat zij van hogerhand/de overheid = de politiek niet zeggen is belangrijker dan wat zij zeggen.

De gerespecteerde Tweede Kamer(leden) zullen wel wat pruttelen en tegenspreken maar zij keuren deze heuglijke Europese Unie integratieontwikkeling steevast goed.

Politici doen in Den Haag en Brussel wat zij willen, zij zijn heimelijk corrupt, misdadig en crimineel. Dat moet eindigen in nieuwe Tweede Kamerverkiezingen zodra een x-aantal kiezers dat wil en niet langer op initiatief van de omvallende regering of diezelfde corrupte politici.

8

Dit alles overziende.

Zijn al onze gerespecteerde Tweede Kamer(leden) wel voorgedragen en gekozen volksvertegenwoordigers maar daarna gedroegen zij zich als echte ‘huurlingen’ van Eigen Vriendenkring Eerst. De leden van de rest van hogerhand, met in het bijzonder onze premier M. Rutte, zijn wel gezagsdragers/functionarissen in dienst van de Nederlandse burgers maar daarna gedroegen zij zich als echte ‘huurlingen’ van Eigen Vriendenkring Eerst.

Zij allen dienen hiermee zichzelf en de heimelijke lobbycratie, niet de burgerij van Nederland. Dat kunnen en mogen zij straffeloos en heimelijk doen omdat zij zichzelf vrijwaren van een adequaat toezichthouder, adequaat toezicht, adequate handhaving door het Openbaar Ministerie, de vereiste complete inhoudelijke publieke tegenspraak niet toepassen en geen last hebben van de maatschappelijk aanvaarde en professioneel vereiste individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit hun individuele beroepseed.

Dat noemen wij corrupt, misdadig en crimineel gedrag.

Bijlage deel 127:

Pageviews