Jan Scholten: p-119

p-119

Uitgelokte corruptie.

Social media deel 119.

Uitgelokte corruptie.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 23 juni 2020.

Uitgelokte corruptie.

Wij vroegen hogerhand in onze brief van 23 juni 2020 om op het volgende te reageren.
Corruptie bij hogerhand/de overheid is uitgelokt door onze corrupte wetgeving.
Waar het geld spreek zwijgt de waarheid.
Hier staat wat niemand hardop durft te zeggen.
Wie zwijgt stemt toe.

1

De situatie.

Wij stelden vast dat u allen van hogerhand, zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk, wist of kon weten dat ons parlement destijds de beroepsgroep advocatuur, die officieel de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) heet, benoemde tot wettelijk toezichthouder op diezelfde beroepsgroep advocatuur. Op ‘zichzelf’ dus.

2

De gevolgen.

U wist of kon ook weten dat dit tot overal en altijd belangenverstrengeling zou kunnen leiden als dat wettelijk toezicht niet altijd en overal adequaat toezicht inhoudt op strikte toepassing en handhaving van alle wet- en regelgeving en in het bijzonder de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels. Hierdoor ontstaan dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken en dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten afkomstig van advocaten(kantoren).

3

De analyse.

Hogerhand/de overheid = de politiek luistert naar lobbyclubs en heeft heimelijk corrupte, misdadige en criminele functionarissen in dienst die haar heimelijke belangen straffeloos dienen. De slachtoffers daarvan zijn de gewone rechtzoekende burgers die hogerhand/de overheid = de politiek op hun ‘blauwe ogen’ vertrouwen.

4

Onze Tweede Kamer/het parlement.

Is uit eigenbelang heimelijk onwillig om hieraan onmiddellijk een einde te maken met noodwetgeving en de verdachten/daders tot schadeloosstelling te verplichten.

5

Het valt niet meer te ontkennen.

Er is een duidelijk beeld. Als je (mee)werkt met hogerhand/de overheid = de politiek dat ontken, verzwijg, negeer je en laat je heimelijk weg dat zij corrupt, misdadig en crimineel is. Als slachtoffer klaag je hogerhand/de overheid = de politiek aan maar die ontkent verzwijgt, negeert en laat de waarheid weg, d.w.z. ‘wat er echt allemaal is gebeurd’. En hogerhand, samen met de rechtspraak en de advocatuur, zullen nooit accepteren dat hogerhand/de overheid = de politiek hiervan verdacht en hiervoor veroordeeld en hervormd moet worden puur omdat het hun heimelijke verdienmodel en ‘Eigen Vriendenkring Eerst’ betreft.

6

De allesomvattende ‘Eigen Vriendenkring Eerst’.

Is als een geheim familieverband. Dit, en de onfortuinlijke beroepsfout, is volksverlakkerij en onvergeeflijk omdat het ‘wettelijk toezicht’ luchtledig is en bestemd voor de bühne. Immers, er zijn nog geen/nooit rechters en advocaten lastiggevallen met regulier, adequaat en systematisch wetenschappelijk verantwoord extern dossieronderzoek ter toetsing van adequate toepassing en handhaving van alle wet- en regelgeving inclusief de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels. En sinds de onfortuinlijke beroepsfout/deze wetgeving van kracht is doet de Nederlandse Orde van Advocaten ‘op papier’ alsof zij adequaat toezichthouder is op de advocatenorde maar de familieband voorkomt dat.

7

De wolf in schaapskleren.

De wolf in schaapskleren bewaakt de schapenweide/burgerij in opdracht van de Tweede Kamer, de politieke partijen en hun lobbyisten.

8

De eigenschappen van de huidige publiekrechtelijke instelling Nederlandse Orde van Advocaten in de praktijk.

A
De onfortuinlijke beroepsfout zet bewust en bedoeld aan tot belangenverstrengeling en ‘het te koop zijn’ van functionarissen onder de rechtspraak/rechters en de advocatuur/advocaten.
B
Geen adequaat toezichthouder, toezicht en handhaving van alle wet- en regelgeving inclusief de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels.
C
Geen complete inhoudelijke publieke tegenspraak en geen maatschappelijke en professionele individueel vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit.
D
Wel altijd en overal heimelijke samenspanning, rechtsweigering en corrupt, misdadig en crimineel gedrag begaan door hun wetenschappelijke, beëdigde en geüniformeerde functionarissen.
E
Gedoogde verdediging en bescherming van deze sjoemeladvocaten door de (tucht)rechtspraak.
F
De Nederlandse Orde van Advocaten is de heimelijke spionage- en geheime dienst ten behoeve van hogerhand/de overheid = de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven.
G
Zo controleert hogerhand/de overheid = de politiek de maatschappij met behulp van haar heimelijke beleid en ‘sterke arm’.
H
Hogerhand/de overheid = de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven kennen, gebruiken en gedogen deze gang van zaken al tientallen jaren en misbruiken heimelijk de familiebanden tot en met alle juristen in het bedrijfsleven.
I
De geleden en nog te lijden schade zal door een in te stellen Hoge Kamer van Toezicht moeten worden gecompenseerd door alle profiteurs, verdachten en daders terzake de onfortuinlijke beroepsfout, inclusief de individuele politici die voor de totstandkoming en instandhouding van die wetgeving verantwoordelijk zijn.
J
De rol van de media was die van heimelijk ontkennen, verzwijgen, negeren, weglaten en wegkijken uit angst voor hogerhand/de overheid = de politiek die met ‘uitsluiting van informatie’ dreigt/chanteert.
K
In Italië heet deze familie ‘Eigen Vriendenkring Eerst’, ook wel maffia genoemd.
9

De onfortuinlijke beroepsfout.

Is mede gemotiveerd met algehele ketencontrole via het justitie- en veiligheidsbeleid over enerzijds de maatschappij en anderzijds over haar rechtspraak en de advocatuur als haar heimelijke spionage- en geheime dienst.

10

De controle.

De controle sluit naadloos aan op de algehele politieke controle door hogerhand/de overheid = de politiek op de geldschepping door het bankwezen en Centrale Banken, waardoor ook de beurzen en speculanten onder hun aansturing en controle staan.

11

De dagelijkse praktijk van de onfortuinlijke beroepsfout.

In combinatie met de verplichte bijstand van een commerciële advocaat en het heimelijk gebruikt van ‘de 7’ of wetteloosheid door een commerciële advocaat, toont ontegenzeglijk aan dat dit alles met voorbedachten rade en uit eigenbelang is opgezet, geconstrueerd en georganiseerd ten gunste van hogerhand/de overheid = de politiek. Maar voor de gewone rechtzoekende burger betekent dit misbruik van macht en verwijtbare belangenverstrengeling en beïnvloeding toestaan door de spionnen en geheime agenten bij de advocatenorde in vaste dienst bij hogerhand/de overheid = de politiek.

12

Het problematische voor hogerhand/de overheid = de politiek.

Is dat alle (gepubliceerde) correspondentie met casussen afkomstig van Waagmeesters bedrijfsadvies de praktische gang van zaken weergeeft waaruit alle voornoemde corrupte, misdadige en criminele gedrag blijkt. Ken je de casus als ooggetuige, en ken je de gerechtelijke uitspraak of (vaststelling)overeenkomst, dan weet je wie en wat het ‘juridisch juiste evangelie’ afkomstig van de advocaat voor manipulatie veroorzaakte in de waarheidsvinding door (tucht)rechtspraak en advocatuur.

13

De rechter of advocaat.

Als de rechter, of de advocaat van de tegenpartij niet kan ‘smoezen’, bijvoorbeeld omdat Waagmeesters bedrijfsadvies een cliënt adviseert in plaats van een advocaat, dan zullen heimelijk alle vormmaatregelen worden geactiveerd om de inhoud te kunnen relativeren en zal heimelijk alle denkbare rechtsweigering volgen.

14

Op basis van analyses.

Heeft de Waagmeesters Bedrijfs Advies achterhaald hoe de wetteloosheid tot stand komt bij en door hogerhand/de overheid = de politiek. Zo kwam hun corrupte, misdadige en criminele systeem langzaam maar zeker in beeld van selectief en heimelijk eigenbelang verdedigen en beschermen met de onfortuinlijke beroepsfout als publiekelijke basis daarvoor, in combinatie met het heimelijk ontbreken van adequaat toezichthouder, toezicht en handhaving, en de wel verplichte bijstand door een advocaat onder gebruikmaking van hun wettelijk monopolie, macht en hun ‘eigen regels’ / ’de 7’.

15

De dagelijkse praktijk.

Van gerechtelijke uitspraken en (vaststelling)overeenkomsten van advocaten(kantoren) bevestigt dat deze onfortuinlijke beroepsfout niet willekeurig en toevallig tot stand kwam. Maar hier zit en zat bewust en bedoeld lobbyisme en eigenbelang achter van hogerhand/de overheid = de politiek enerzijds en de politieke partijen met hun lobbyisten anderzijds.

16

Conclusie:

voornoemde corruptie bij hogerhand/de overheid = de politiek is bewust en bedoeld ‘uitgelokt’ door onze corrupte wetgeving. De onfortuinlijke beroepsfout is per definitie onredelijk en onbillijk. Welk tuig wil met behulp daarvan vooraanstaand, aanzienlijk en vermogend worden en lak hebben aan de basisprincipes van de democratie en rechtsstaat/rechtspraak? En aan het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM)? De heldhaftige strijders tegen deze ‘bewuste en bedoelde corruptie’ doen hun plicht en willen geen enkele eer krijgen.

Bijlage deel 119:

Pageviews