Jan Scholten: p-110

p-110

Beschaafde mensen.

Social media deel 110.

Beschaafde mensen.

Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 15 april 2020.

1

Beschaafde mensen houden zich altijd en overal aan alle wet- en regelgeving.

1
Onze Europese Unie (EU) en haar leden houden zich altijd en overal aan het Verdrag van Maastricht, aan het Verdrag van Schengen et cetera.
2
Ons kabinet Rutte III en haar Ministerraad, haar regering, haar overheid en haar rechtspraak houden zich altijd en overal aan alle wet- en regelgeving.
3
Ons parlement en haar leden houden zich altijd en overal aan alle wet- en regelgeving, inclusief die over de trias politica en onze individuele maatschappelijke zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit.
4
Onze Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), onze wettelijke toezichthouder op onze advocatuur, en haar leden houden zich altijd en overal aan de Advocatenwet en de Nederlandse Orde van Advocaten-(gedrags)regels.
5
Onze Minister-president houdt zich altijd en overal aan zijn eigen regels tezamen met zijn eigen vrienden in zijn eigen Trêveszaal en onder het geheim van zijn eigen raadkamer.
6
En gewone burgers doen altijd en overal onmiddellijk wat wij, het kabinet Rutte III, de Regering, het parlement en de rechtspraak, u opdragen in het vertrouwen dat wij altijd en overal het beste met u voorhebben.
2

De belangrijkste partijen die een belangrijke rol spelen.

A

Hogerhand/de overheid.

Staat onder druk van de gevestigde orde, zijnde de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven. Hogerhand moet doen wat de ‘lobbycratie’ direct of indirect wil bereiken. Dat betekent dat een deel van die top-down communicatie heimelijk en geheim is. Geen enkele partij wil met naam en toenaam genoemd worden over zijn belangen en wijze van zijn belangenbehartiging.

B

De burgers.

Zijn niet of nauwelijks verenigd tegenover de politiek en de trias politica-partijen, met name de regering. Verdeel en heers tekent de partijleden. Minder dan 2% is lid, actief is bijna niemand tenzij in het lokale partijbestuur opgenomen. Via de gemeenteraad en het College van B & W (College van burgemeester en wethouders) zie je de kopstukken die ambities hebben in de politiek. De gemeenten zijn in dit opzicht belangrijker dan de provincies. De provincie staat heel veel verder van de gewone burger.

De zeven corrupte, misdadige en criminele gedraging begaan door hogerhand tegenover de burgers.

1
Er is geen adequaat toezicht op - en handhaving van - de trias politica.
2
Er is geen adequaat toezicht en toezichthouder op alle wet- en regelgeving bij hogerhand.
3
Er is geen adequate handhaving door het Openbaar Ministerie van de (eigen) wetgeving.
4
Er is geen adequate complete inhoudelijke publieke tegenspraak namens hogerhand.
5
Er is geen adequaat toezicht op het actief ontkennen, verzwijgen, negeren en weglaten van van onwelgevallige feiten en omstandigheden voor hogerhand door medewerkers van hogerhand.
6
Er is geen adequate controle en toezicht op de maatschappelijk vereiste en aanvaarde individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit bij hogerhand.
7

Het bewijs?

Geen van deze betrokken wetenschappelijke en beëdigde functionarissen heeft een onpartijdig en onafhankelijk extern beschikbaar gestelde Verklaring Omtrent Gedrag toegekend gekregen afkomstig van een adequaat, wettelijk, onpartijdig en onafhankelijk toezichthouder. En juist dat is een belangrijke indicatie dat het politiek correcte acteurs en toneelspelers zijn die de heimelijke belangen van de neutraal geachte overheid/hogerhand en zichzelf heimelijk en straffeloos dienen.

Deze ‘zeven’ of wetteloosheid vormen bewuste, bedoelde, structurele en systematische proceduremaatregelen bij hogerhand die een politieke keuze zijn op basis van de heimelijke voordelen voor hogerhand en die ontstaan als gevolg van het voortbestaan van dit systeem en de handhaving en uitbreidingen ervan.

Zonder Verklaring Omtrent Gedrag is elke wetenschappelijke, beëdigde en geüniformeerde functionaris werkzaam bij hogerhand onbetrouwbaar op basis van het verleden en niet te vertrouwen voor de toekomst.

C

De rechtspraak.

Die kun je niet los zien van de rol van de advocatuur. Want de belangrijke(re) geschillen tussen burgers en overheid, en die tussen burgers onderling, lopen via de advocatuur. En binnen de advocatuur gelden dezelfde spelregels als binnen hogerhand/de overheid. Het draait om de heimelijke samenspanning die plaatsvindt. De advocaten bepalen samen wie wat inbrengt en wat niet. Dat dossier van beide advocaten vormt niet geheel toevallig het gerechtelijk dossier.

En door die afstemming komt er in dat gerechtelijk dossier niet te staan ‘wat er echt allemaal is gebeurd’. En ‘wat er echt allemaal is gebeurd’ is nu net de waarheid die de rechter wettelijk moet verzamelen en kennen voor zijn oordeel en besluiten. Verzamelen in die zin dat niet de wet of de rechter maar de advocaten samen bepalen wat er wel en wat er niet in komt te staan. Vergelijk dit met de besluitvorming binnen de regering en het parlement. Politici bepalen wat er bekend wordt en wat niet.

Door de complete waarheid aan de rechter te onthouden krijgt de rechter een gemanipuleerd en verkeerd beeld van de zaak/situatie. Ja, zo simpel is het. En de enige ooggetuigen, die precies weten ‘wat er echt allemaal is gebeurd’ worden als kleine kinderen uiteindelijk feilloos buiten het gerechtelijk proces en -dossier gehouden.

Denk aan het eerdergenoemde monopolie en de eigen regelgeving. Door manipulatie van het gerechtelijk dossier komt de rechter tot een door de advocaten gewenste ‘juridisch juiste conclusie’, de nieuwe papieren waarheid/werkelijkheid. En dat hoopten de beide advocaten samen te bereiken. Zij verdelen de buit, zij waren ‘te koop’ voor de meestbiedende.

En de rechter? Die is hiervan bijna altijd op de hoogte. Hij kan dat tenminste aanvoelen omdat hij niet mag onderzoeken maar wel moet letten op de juistheid, volledigheid en logica van alle verstrekte gegevens et cetera. Maar, door de rechter vol te stampen met zaken krijgt hij geen tijd elk dossier goed te doorgronden. En een rechterhand van hem, de ‘procesmanager’, verzamelt de feiten die de rechter krijgt voorgekauwd en stelt een gerechtelijke uitspraak op. Het enige dat de rechter doet is, feitelijk, het document dat uitspraak heet, voorzien van een handtekening.

De advocatuur is zowel de geheime dienst als de spionagedienst voor hogerhand/de overheid. Als die twee partijen middels heimelijke samenspanning elkaar goed ‘helpen’ is het verdienmodel van beiden daarmee gediend. En daarmee de reputatie van de functionarissen. Beiden, de advocaat en de rechter, zijn heimelijk en straffeloos ‘te koop’.

Op een zeer belangrijke voorwaarde. ‘De 7’ moet voorkomen dat dit spel en deze spelregels publiek geheim worden. Geen trias politica, geen adequaat toezichthouder en toezicht, geen adequate handhaving door het Openbaar Ministerie, geen complete tegenspraak, geen kriebels omdat de zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit niet deugt et cetera.

En elke idioot die denkt dat hogerhand/de overheid wetteloos opereert komt uiteindelijk bij de advocatuur en de rechter terecht, hoe je het ook draait of keert. Het Ministerie van Justitie en Veiligheid (MvJV) beheert de hele keten en dat maakt het corrupte, misdadige en criminele gedrag van functionarissen werkzaam bij hogerhand/de overheid onaanraakbaar en onaantastbaar.

En geen enkele parlementariër of lid van de regering of rechtspraak zal aan het bestrijden hiervan zijn vingers branden. Hij weet dat hij zichzelf voorgoed onacceptabel en onmogelijk maakt binnen hogerhand/de overheid. En de oprechte advocaat wordt eruit gewerkt omdat hij een verrader is van een jaarlijkse miljardenindustrie. In dienst en opdracht van de politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven, zijnde de heimelijke opdrachtgevers hiervan.

D

Beknopte samenvatting en conclusies.

1
Nederland kent geen parlementaire democratie maar een politieke ‘lobbycratie’.
2
Nederland kent voor de buitenwereld een trias politica, maar ‘intern’ bestaat die helemaal niet meer.
3
Het politiek georganiseerde en in standgehouden gebrek aan adequaat toezicht, handhaving en complete tegenspraak et cetera binnen hogerhand/de overheid is samen te vatten in ‘de 7’, de kern van de wetteloosheid die hogerhand/de overheid zich aan kunnen en mogen meten.
4
Heimelijke samenspanning is er gemeen goed, dat wil zeggen ‘verboden afspraken’ maken en uitvoeren.
5
Rechters en advocaten zijn door gebrek aan adequaat toezicht en handhaving heimelijk ‘te koop’.
6
Gewone burgers hebben geen schijn van kans om deze gemonopoliseerde en machtige miljardenindustrie te bestrijden.
7
Burgers kunnen wel individuele functionarissen met hun corrupte, misdadige en criminele gedragingen opnemen in te publiceren ‘zwartboeken’ en eisen dat zij uitsluitend door wetenschappelijke en beëdigde functionarissen kunnen worden geholpen die een Verklaring Omtrent Gedrag hebben van een extern, onpartijdig en onafhankelijk en adequaat toezichthouder op de trias politica-partijen en de advocatuur.
8
Adequaat toezicht en handhaving op zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit moet onmiddellijk tot de dagelijkse controle horen van elk dossier van elke functionaris werkzaam bij hogerhand/de overheid, om heimelijke samenspanning altijd en overal te voorkomen.
9
Deze regels/‘de 7’ zijn ook het resultaat van heimelijke samenspanning, ontstaan, ontwikkeld, georganiseerd en continu verbeterd en gedoogd door de politiek en politici zelf omdat zij dit zo uitdrukkelijk wilden en zelf konden gebruiken en misbruiken. Zij zijn de enigen die dit ook snel en adequaat moeten opheffen en uitroeien, inclusief het regelen van een schadeloosstelling voor de slachtoffers, te financieren door de daders.

Bijlage deel 110:

Pageviews