p-61
Social media deel 61.
De Algemene Rekenkamer misleidt.
Antwoord aan de Algemene Rekenkamer.
En uw Algemene Rekenkamer onderzoekt op onafhankelijke en onpartijdige wijze hoe de rijksoverheid in de praktijk functioneert, presteert en welke verbeteringen er mogelijk zijn. Zo wit u een bijdrage leveren aan het vertrouwen van de maatschappij in de overheid. Een overheid die maatschappelijke vraagstukken op een efficiënte en effectieve manier tegemoet treedt en die daarover publiekelijk verantwoording aflegt omdat dat een belangrijke voorwaarde is voor dat vertrouwen. U toetst de overheid zelfs op haar integriteit.
Daarom vroegen wij u of u bekend bent met het feit dat:
De Nederlandse Orde van Advocaten als wettelijk toezichthouder op de advocatuur bewust zonder trias politica/gescheiden machten functioneert.
En wij suggereerden dat de regering zou moeten doen wat zij bij andere toezichthouders ook deed.
Het zo snel mogelijk introduceren van de gescheiden machten bij de Nederlandse Orde van Advocaten zal een enorme verbetering zijn voor het maatschappelijk vertrouwen in de overheid en in haar zorgplicht en haar zorgvuldigheid bij het handhaven van het wettelijk toezicht op de advocatuur.
Onze conclusie luidde:
De wetgever heeft destijds bewust de scheiding der machten/trias politica niet van toepassing verklaard op de Nederlandse Orde van Advocaten. De Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) biedt onderdak aan zowel de beroepsgroep advocatuur als de wettelijk toezichthouder op deze beroepsgroep advocatuur.
Dat moest wel tot belangenverstrengeling leiden. Die uit zich in het niet actief, niet adequaat, niet periodiek en niet op dossierniveau stipt en steeds controleren en toetsen van de dossiers van elke advocaat op nakoming door hen van de Advocatenwet, de NOvA-(gedrags)regels en de maatschappelijk aanvaarde zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit anno 2018.
De advocaten weten dat er daardoor geen sancties bestaan voor hen op ‘heimelijke samenspanning’ door hen om de complete tegenspraak te voorkomen en te manipuleren. Zo bieden zij de rechter een incompleet, gemanipuleerd, onvolledig en onjuist beeld van het geschil in het gerechtsdossier en kan de ‘procesmanager’ op de rechtbank de door de advocaten gewenste uitspraak in zijn checklist aanvinken.
De corrupte, misdadige en criminele advocaat regelt zo straffeloos een corrupte en misdadige uitspraak en buiten rechte straffeloos corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten cum suis.
De advocaten zijn ‘te koop’ en daarmee zijn voor het gegoede bedrijfsleven de ‘uitspraken te koop’.
Alleen door het in ere herstellen van de scheiding der machten/trias politica voor de Nederlandse Orde van Advocaten in haar hoedanigheid van wettelijk toezichthouder op de beroepsgroep advocatuur, kan de maatschappij bevrijd worden van de grootste en bewust door de overheid in stand gehouden informele macht met haar heimelijk georganiseerde corrupte, misdadige en criminele organisatie.
Uw antwoord.
U antwoordt is dat “de wetgever per 1 januari 2015 een College van Toezicht heeft ingesteld om te kijken naar het functioneren van het toezicht en de klachtenbehandeling” is minder relevant dan het lijkt.
Dat lichten wij als volgt toe:
Kenmerk: De Algemene Rekenkamer misleidt.