p-128
Social media deel 128.
Administratieve chaos rechtspraak.
Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 17 augustus 2020.
Inleiding.
In augustus 2020 publiceerden Prof. dr. ir. A.F.P. van Putten & M.E. van Putten - Veeken een studie,
‘HET HANDTEKENINGENGESCHIL IN DE NEDERLANDSE RECHTSPRAKTIJK’.
Over de ondertekening van minuten en rechterlijke beslissingen ‘DE STEVENS-SCHIPPER-METHODE’.
Zij geven hun visie op de ‘administratieve afhandeling’ door rechtbanken en gerechtshoven de laatste 20 jaar. Zij betrekken daarin ook een eerdere studie van anderen. De bevindingen van alle betrokken auteurs zijn schokkend.
Dit bevestigt in de ogen van ons tevens al onze eerdere ervaringen met hoe de administratie van de bureaucratie van hogerhand/de overheid = de politiek in elkaar steekt door bewust en bedoeld gebrek aan adequaat toezicht, handhaving en complete tegenspraak en het ontbreken van de maatschappelijk aanvaarde en professioneel vereiste individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit de beroepseed.
Administratieve chaos rechtspraak.
Het ‘handtekeningengeschil’.
Een lijst van procesmatig/administratief gedane waarnemingen en verrichtingen.
Deze vaststellingen geven aan wat er heimelijk,bewust en bedoeld ontbreekt binnen de (administratie van de) rechtspraak.
Er wel sprake is van ‘doorgestoken kaart’, dat wil zeggen collectieve heimelijke wederrechtelijke samenspanning en groepsloyaliteit binnen hogerhand/de overheid = de politiek, in het bijzonder binnen het Paleis van Justitie bij de rechtspraak. Als je dit, of de gevolgen hiervan, niet/nooit persoonlijk hebt ervaren dan is dit onvoorstelbaar en volstrekt ongeloofwaardig.
Waarom en hoe dit kan en mag ontstaan.
Ze, de Tweede Kamer(leden), nemen geen verantwoordelijkheid, ze lopen er voor weg.
Zijn bezuinigingen en hervormingen de enige drijfveren hiervoor of zijn er ook politieke belangen?
Gewoon interne heimelijke wetteloosheid? Of een wetteloze justitieketen?
De rechtspraak en advocatuur wisten dit en konden dit weten. Zij hielden hun mond.
Wanneer komen er excuses en een hersteloperatie met schadeloosstelling?
En Nederlanders moeten zich wel aan alle wet- en regelgeving houden, anders worden zij door het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het Ministerie van Financiën op de vingers getikt en als fraudeurs bestempeld en behandeld.
Het ware collectieve geheim van de rechtspraak.
Dat is dat alle betrokken functionarissen heimelijk een ‘groep’ vormt zoals de ‘Eigen Vriendenkring Eerst’ die collectieve heimelijke wederrechtelijke samenspanning kan en mag toepassen waardoor interne heimelijke wetteloosheid heerst. En waardoor de wet- en regelgeving niet van toepassing zijn noch adequaat toezicht, handhaving door het Openbaar Ministerie, complete tegenspraak en de maatschappelijk aanvaarde en professioneel vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit de beroepseed.
Dit houdt heimelijk ook in dat indien hogerhand/de overheid = de politiek zelf enig belang heeft bij de uitspraak, zoals bij nuttig en wenselijk geachte bescherming en verdediging van loyale functionarissen, hun standpunten en/of institutionele eigenbelangen, de ongeschreven eigen regels van de ‘Eigen Vriendenkring Eerst’ straffeloos van toepassing zijn.
n elk verhaal afkomstig van hogerhand/de overheid = de politiek kunnen en mogen hun historische en politieke contexten straffeloos tot uiting komen. Dat betekent ‘oppassen’! Want wat ze niet vertellen is belangrijker dan wat ze wel vertellen.
Een verstikkend regime, versterkt door hun monopolie, macht, eigen regels/’de 7’, het geheim van de raadkamer et cetera.
Per saldo bestaat gewoon in de hele keten ‘doorgestoken kaart’ op basis van het voorkomen van elke vorm van ‘transparantie en adequaat toezicht en handhaving’ uit angst om alle geheimen te moeten prijsgeven. Het ideale voorbeeld van een grote, geheime, ministeriële ‘donkere kamer’ waar door interne heimelijke wetteloosheid de eigenbelangen voorrang hebben boven alle andere door collectieve heimelijke en wederrechtelijke samenspanning.
De hele formele en informele juridische keten omvattend.
De clou daarbij is dat hun nieuwe papieren waarheden ongekend anarchisme en fascisme bevatten die wettig en rechtmatig overkomen door hun taalspelletjes en de ‘waarheid of wat er echt allemaal is gebeurd’ te manipuleren, verdraaien en weg te laten wat onwelgevallig is geredeneerd vanuit de heimelijke eigenbelangen van hogerhand/de overheid = de politiek, inclusief de rechtspraak en de advocatuur.
Heimelijke nationale criminele doofpot.
Binnen deze groep van hogerhand/de overheid = de politiek weet men van elkaar wie welke ‘fouten’ hebben (moeten) maken en/of gedogen. Dat zorgt ervoor dat iedereen van die groep zijn mond houdt uit eigenbelang, zelfbescherming en zelfverdediging. De ongeschreven eigen regels eerst. Dit noemen wij de heimelijke nationale criminele doofpot. Of, anders gezegd, de heimelijke onderhandse schikkingen.
De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM).
Die wijken niet af van de soortgelijke heimelijke schikking tussen onze regering en de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) met als medeaandeelhouders Shell en Exxon. Daarin staat dat de Nederlandse regering alle rechten en plichten van hen overneemt in ruil voor het ‘achterlaten’ van veel aardgas in de bodem en het voor haar rekening en risico nemen door onze overheid van de geleden en nog te lijden aardbevingsschade onder de plaatselijke bebouwing van de gewone rechtzoekende burgers.
En de Tweede Kamer(leden) accepteert dit omdat zij net zo corrupt is als onze politici en politieke partijen die hun oren laten hangen naar de lobbyisten die boven die politieke partijen staan. Onze lobbycratie lijkt een moderne democratie maar het uiterlijk is als ‘de kleren van de keizer’. Uiteraard is het belanghebbenden geboden deze afspraken geheim te houden hoewel het de Tweede Kamer(leden) zou sieren de belangen van hun Groningse burgers te respecteren, beschermen en verdedig. Toch?
Maar waarom ontbreken adequaat toezicht, handhaving door het Openbaar Ministerie, de complete tegenspraak en de vereiste zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit de beroepseed op hogerhand/de overheid = de politiek, inclusief de rechtspraak en de advocatuur?
Het doel van adequaat toezicht, handhaving en complete tegenspraak cum sociis is altijd en overal door iedereen alle wet- en regelgeving laten nakomen door adequate handhaving met correctie en sanctionering van alle overtredingen.
Dit geldt dus ook voor alle functionarissen bij hogerhand/de overheid = de politiek. Die is immers, op haar papier, onpartijdig, onafhankelijk, objectief en deskundig. Maar is dat in de praktijk ook zo?
Een nadere beschouwing.
We stelden vast dat hogerhand/de overheid = de politiek zelf in Nederland veruit de grootste en belangrijkste ‘belanghebbende’ is. Maar het vereiste adequate toezicht, handhaving en complete tegenspraak cum suis vindt juist plaats door haar zelf! Toezicht op zichzelf door zichzelf.
Praktisch en per saldo dezelfde heimelijke, corrupte, misdadige en criminele constructie als bij de beroepsgroep advocatuur. Daar is door de Tweede Kamer(leden) de onfortuinlijke beroepsfout gemaakt om tot wettelijk toezichthouder op de advocatuur te benoemen de beroepsgroep Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA).
Toezicht op zichzelf door zichzelf.
Beide binnen een gesloten wettelijk monopolie omgeven door alle macht en eigen regels/’de 7’.
Wij stellen hier dus vast dat bij beide, en samen, op dezelfde gesloten monopolie manier, op de gehele juridische keten absoluut geen adequaat toezicht, handhaving en complete tegenspraak cum suis toepassen. Dus toezicht op zichzelf door zichzelf.
En dat niet alleen, ook op alle andere hierna ook genoemde formele en informele instelling en hun functionarissen rond de Tweede Kamer en de regering.
Trias politica en functiescheiding?
Bedenk dat bij al hun informele bijeenkomsten van al hun gerespecteerde functionarissen in hoogst eigen persoon elke vorm van trias politica, functiescheiding en alle wet- en regelgeving qua toezicht, handhaving en complete tegenspraak cum suis volstrekt onmogelijk is. Dat is de heimelijke binnenkant van onze politiek, politici, bestuurders en het gegoede bedrijfsleven.
Zo wordt Nederland als lobbycratie heimelijk bestuurd, niet door de regering en de Tweede Kamer.
Gezegende Tweede Kamerleden.
Je moet wel gezegend zijn met een wetenschappelijke opleiding, beroepseed, een uniform en fysiek voorzien zijn van een geheugenloos stel schizofrene hersenen om dit alles als functionaris geestelijk goed te kunnen blijven combineren met de ongeschreven eigen regels en de heersende collectieve wederrechtelijk heimelijke samenspanning namens hogerhand/de overheid = de politiek.
De collectieve heimelijke samenspanning geeft aan dat de wetenschappelijk opgeleide, beëdigde en geüniformeerde functionarissen van hogerhand/de overheid = de politiek allemaal gewone ‘tekstsjoemelaars’ zijn zonder de maatschappelijk aanvaarde en professioneel vereiste individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit de beroepseed.
Hun corrupte, misdadige en criminele gedrag is de heimelijke basis voor de complete controle over onze samenleving / maatschappij en complete informatievoorziening van onze gerespecteerde hogerhand/de overheid = de politiek. Uiteraard geldt die controledrang voor alle instituten en leden van hogerhand/de overheid = de politiek, niets en niemand daarvan uitgezonderd.
Het is geen publiek geheim.
Dat de ongeschreven regels van hogerhand/de overheid = de politiek bewust en bedoeld aangeven dat adequaat toezicht, handhaving door het Openbaar Ministerie, de complete inhoudelijke publieke tegenspraak en het ontbreken van de maatschappelijk aanvaarde en professioneel vereiste individuele zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen, integriteit en verplichtingen uit de beroepseed volstrekt ontbreken.
Het Openbaar Ministerie en de advocatuur zwijgen hierover zoals een graf dat doet over zijn inhoud.
Kenmerk: Administratieve chaos rechtspraak.