p-115
Social media deel 115.
Verwijtbare nalatigheid.
Citaten uit onze brief aan voormalig Minister-president M. Rutte van 15 mei 2020.
Verwijtbare nalatigheid: verantwoordelijk en aansprakelijk voor de kwalijke gevolgen daarvan.
Deze brief is bestemd voor alle onderstaande organisaties en hun bestuurders, functionarissen en leden.
Het gaat over hogerhand/de overheid.
De samenstelling van hogerhand in dit kader:
De samenstelling van hogerhand in dit kader:
Wij stelden en stellen vast dat u allen, zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk, wist of kon weten dat het parlement destijds de beroepsgroep advocatuur, de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), benoemde tot wettelijk toezichthouder op diezelfde beroepsgroep advocatuur. Op ‘zichzelf’ dus.
U wist of kon ook weten dat dit tot belangenverstrengeling zou kunnen leiden als dat wettelijk toezicht niet altijd en overal adequaat toeziet op strikte toepassing en handhaving van de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels. Hierdoor ontstaan er dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele gerechtelijke uitspraken en dagelijks honderden corrupte, misdadige en criminele (vaststelling)overeenkomsten afkomstig van advocaten(kantoren).
Voor een gedetailleerde toelichting hierop, zie letter (B).
‘Controle op toegang tot - en handhaving van - het recht: ‘waarheidsvinding’ hieronder.
Wij stellen alle met name genoemde instellingen cum suis hiervoor publiekelijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk en verzoeken elke organisatie onder u te willen aangeven wat u destijds wel en/of niet heeft gedaan om die onfortuinlijke beroepsfout van ons parlement te voorkomen en/of te blokkeren.
Wij verzoeken u uw uitsluitend schriftelijke antwoord aan ons te willen sturen binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief. Geen tijdig ontvangen en geen onderbouwd antwoord van u, of verwensingen en bedreigingen in uw antwoord, leiden er onder meer toe dat wij gerechtvaardigd aannemen dat u daarmee bevestigt dat u zich niet adequaat heeft verzet tegen deze bekritiseerde gang van zaken.
Dus dat u het ermee eens was en dat u geen aanleiding zag destijds om zich hiertegen te verzetten. Daarna is uw verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en schadeplicht voor alle geleden en nog te lijden schade veroorzaakt door uw verwijtbare nalatigheid definitief vastgesteld.
Alle resultaten en antwoorden voegen wij toe aan onze lijst ‘Kwaliteitsregister Maatschappelijke Dienstverlening’ die ook het ontbreken van een adequate Verklaring Omtrent Gedrag voor functionarissen van hogerhand overzichtelijk vastlegt. Een en ander uitsluitend te beoordelen door de auteur van deze brief.
Ook is ons parlement na 1 juli 2020 een verzuimboete per werkdag verschuldigd aan het Openbaar Ministerie (OM) van € 100.000,- per dag als zij pas na 1 juli 2020 een noodwet indient en goedkeurt om de geleden en nog te lijden schade van deze onfortuinlijke beroepsfout compleet te compenseren. Deze bewust, bedoelde en verwijtbare langdurige veronachtzaming van het nationaal-, algemeen- en maatschappelijk belang van de Nederlandse burgers in ongezien en schaamteloos te noemen.
Uiteraard wist, of kon elke (ex)advocaat ook weten dat ‘heimelijke samenspanning’ gepleegd in zijn hoedanigheid van advocaat en/of curator, op grond van alle wet- en regelgeving, en in het bijzonder de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels, uitdrukkelijk verboden is. ‘Eigen vriendenkring eerst is kennelijk tot en met de dag van vandaag hun beroepsopvatting.’
Eveneens wist of kon hij weten dat de wettelijk toezichthouder op de advocatuur nooit en nergens adequaat toezicht en adequate handhaving van de Advocatenwet en de NOvA-(gedrags)regels uitvoerde en uitvoert uit haar heimelijk eigenbelang. Dat bood de garantie dat het bewuste, bedoelde, heimelijke, corrupte, misdadige en criminele gedrag van individuele advocaten straffeloos werd ontkend, verzwegen, genegeerd en weggelaten door de advocatuur zelf en de (tucht)rechtspraak. Juist omdat adequaat toezicht en handhaving bij de rechtspraak ook ontbreekt uit welbegrepen eigenbelang.
Geen van u allen voornoemd werd gehinderd door het maatschappelijk en/of professioneel gevoelde zorgplicht, ethiek, moraal, fatsoen en integriteit tegenover de slachtoffers van dit schaamteloze gedrag.
Een en ander tot het tegendeel wettig en overtuigend is bewezen door een onpartijdig en onafhankelijk toezichthouder die volstrekt onafhankelijk is van - en niet betaald wordt door - hogerhand/de overheid.
Wij lichten dit standpunt als belanghebbende al volgt toe.
Inleiding.
Onze inhoudelijke reactie op de antwoordbrief van de Raad voor de rechtspraak van 6 mei 2020. De Raad laat weten dat zij zich niet herkent in ‘de 7’ voornoemd. En als Waagmeesters Bedrijfsadvies het als een klacht bedoelt dan dienen wij de juiste wet- en regelgeving te vermelden met voldoende juridisch onderbouwing. Of een rechtszaak te starten. De Raad voldoet ‘naar beste kunnen’ aan alle wet- en regelgeving.
Het gaat er niet alleen om te handelen naar het beste kunnen, maar ook naar het beste weten. Immers, het kunnen verplicht tot het moeten. Wat ons - bijvoorbeeld - geweldig verbaast en irriteert is, dat uw Raad wist of kon weten dat het volslagen krankzinnig is dat ons parlement de beroepsgroep advocatuur, dus de Nederlandse Orde van Advocaten, benoemt tot wettelijk toezichthouder op diezelfde beroepsgroep. Op ‘zichzelf’ dus.
Waar is de eerste klacht hiertegen vanuit de politiek, politici, de Staatsraden en (leden van de) trias politica-partijen? Waar is uw klacht hiertegen? Hoe komen onze gerespecteerde politiek en politici hierbij? Wij hebben geen wetsartikelen gevonden terzake het ontbreken van de wettelijk vereiste ‘functiescheiding’ in dit besluit van ons gerespecteerde parlement.
Het bleef van destijds tot en met heden doodstil namens de zeer gerespecteerde ‘justitionele instituten, deskundigen en belanghebbenden’ in deze besluitvorming. Tot op de dag van vandaag? Schijnheiligheid van uw Raad?
Controle op toegang tot - en handhaving van - het recht: ‘waarheidsvinding’?
Waarom zou hogerhand de toegang tot het recht/de rechter willen controleren?
Uit complete tegenspraak volgen de beste besluiten?
Gelukkig zijn er meer initiatieven om dwaalsporen van hogerhand/de overheid te corrigeren. Zo is het Grondwettelijk Hof in Karlsruhe in het verweer gekomen tegen de politieke controle door de EU-politiek en de EU-politici over de apolitieke Europese Centrale Bank en de apolitieke kapitaalmarkt in de Europese Unie.
Om daarmee de heimelijke experimentele geldschepping en heimelijke manipulatie van de kapitaalmarktrente tot ‘negatieve’ kapitaalmarktrente en de valuta/de euro (€) ter discussie te stellen.
Kenmerk: Verwijtbare nalatigheid.